მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
წამახალისებელი პირობების არარსებობა - ამ მიზეზს პროფესიული განვითარების აქტივობებში მონაწილეობის ხელისშემშლელ ფაქტორად, საქართველოში გამოკითხულ მასწავლებელთა შორის ყველაზე მეტი ასახელებს. მაღალია იმ პედაგოგების პროცენტული მაჩვენებელიც, ვინც თვლის, რომ პროფესიული განვითარების აქტივობებში მონაწილეობა ზედმეტად ძვირია - აღნიშნულია TALIS 2018 წლის კვლევაში, რომელიც შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულმა ცენტრმა ახლა გამოაქვეყნა.
კვლევის მიხედვით, პირველ მიზეზს გამოკითხული პედაგოგების 35.7%-ი ასახელებს. ასევე თვალშისაცემია საკმაოდ მაღალი წილი იმ მასწავლებლების, რომლებისთვისაც პროფესიული განვითარების აქტივობებში მონაწილეობა ზედმეტად ძვირია. ასე თვლის პედაგოგთა 27.7%.
„ასეთი მასწავლებლების პროცენტული მაჩვენებელი არ არის დაბალი, მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში არსებობს ძალიან ბევრი და მრავალფეროვანი უფასო პროფესიული განვითარების ღონისძიებები. მათ შორისაა, მთლიანად სახელმწიფოს მიერ დაფინანსებული, დონორი ორგანიზაციების მიერ დაფინანსებული და სახელმწიფოს და პარტნიორი ორგანიზაციების მიერ ერთობლივად დაფინანსებული პროფესიული განვითარების აქტივობები“, - აღნიშნულია ანგარიშში.
პედაგოგთა 23.7% ამბობს, რომ მათთვის არავის შეუთავაზებია აქტივობებში მონაწილეობა და ეს მიზეზი ჩამონათვალში მესამე ადგილზეა.
რაც შეეხება სხვა დასახელებულ მიზეზებს, პედაგოგებს ხელს უშლით სამუშაო განრიგი, ოჯახური ვალდებულებები, არასაკმარისი მხარდაჭერა დამსაქმებლისგან და არასაკმარისი წინაპირობა. ყველაზე დაბალია იმ მასწავლებელთა წილი, რომლებსაც მიაჩნიათ, რომ აღნიშნულ აქტივობებში მონაწილეობაში ხელს უშლის თავიანთი დაბალი კვალიფიკაცია.
პროფესიული განვითარების ღონისძიებებში მონაწილეობის ხელისშემშლელი პირობების მხრივ, კერძო და საჯარო სკოლის წარმომადგენლებს შორის მკვეთრი განსხვავება გამოიკვეთა შემდეგ ფაქტორებში:
იმ მასწავლებლების წილი, რომლებსაც მიაჩნიათ, რომ პროფესიული განვითარება მათთვის ზედმეტად ძვირია, კერძო სკოლების მაჩვენებელი თითქმის 2-ჯერ აღემატება საჯარო სკოლების შესაბამის მაჩვენებელს. ეს შესაძლებელია აიხსნას იმით, რომ საქართველოში ჩატარებული ტრენინგებისა და პროფესიული განვითარების სხვა ღონისძიებების უმეტესობა უფასოა საჯარო სკოლის მასწავლებლებისთვის.
აღმოჩნდა, რომ ისევე, როგორც საქართველოს მასწავლებლების შემთხვევაში, TALIS-ის საშუალო მონაცემების მიხედვითაც, ყველაზე დაბალი პროცენტული მაჩვენებელი აქვს არასაკმარის კვალიფიკაციას, როგორც ბარიერს მასწავლებლებისთვის, ისარგებლონ შეთავაზებული აქტივობებით. ეს მაჩვენებელი (12%) ოდნავ აღემატება საქართველოს შესაბამის მაჩვენებელს.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
მოსწავლეებმა ცოდნა და შესაძლებლობები წარმატებით წარმოაჩინეს
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს