სიახლეები
სიახლეები

რა საკითხები შეხვდათ ქართულის გამოცდის მეორე დღეს I სესიაზე აბიტურიენტებს - კომენტარები
02-07-2019
-
+


ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდის მეორე დღეს აბიტურიენტებს დილის სესიაზე ერთ-ერთ თემად „ვეფხისტყაოსნის“ მონაკვეთი შეხვდათ.

როგორც გამოცდიდან გამოსული პირველი აბიტურიენტი etaloni.ge-სთან საუბარში ამბობს, გამოცდა არც თუ ისე რთული იყო.

„რედაქტირება მარტივი იყო, ძირითადად სასვენი ნიშნები იყო გასასწორებელი და სიტყვები. მაგალითად, სიტყვა თ-ით ბოლოვდებოდა და ამ დროს „დ“ ასო უნდა ყოფილიყო ზოგან „ჰ“ იყო მოკლებული და ასეთი შეცდომები იყო. ესეს თემა იყო: „ჭეშმარიტი თავისუფლება შეუძლებელია პასუხისმგებლობის და მოვალეობის გარეშე“ და უნდა დათანხმებულიყავი ან არა ამ მოსაზრებას. რაც შეეხება თემას, მე „ვეფხისტყაოსანი“ დავწერე. მონაკვეთი იყო, როდესაც ავთანდილი ამშვიდებს ტარიელს, რომელსაც თავის მოკვლა სურს. ამ მონაკვეთიდან იყო გააზრება და თემა უნდა დაგვეწერა რა იყო ამ მონაკვეთის მთავარი სათქმელი“,-გვითხრა თბილისის N147 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსულმა აბიტურიენტმა.

რაც შეეხება საგამოცდო გარემოს, მისი თქმით, სექტორში გრილოდა და კონდიციონერიც ჩართული იყო. აპლიკანტი საგამოცდო სექტორში გამოცდაზე შესვლამდე სხვებისგან  გამოირჩეოდა, გამოცდაზე წყლის და შოკოლადების დიდი მარაგით შევიდა, თუმცა, როგორც თვითონ ამბობს, შოკოლადებს ბოლომდე ვერ გაუმკლავდა და ნაწილი უკან გამოიტანა.

ქართული ენისა და ლიტერატურის მეორე დღის პირველი სესიიდან გამოსული აბიტურიენტის, ანი ლამაზაშვილი შეფასებით, გამოცდაზე მისული არგუმენტირებული ესე „უაზრობა იყო“. ზოგადად გამოცდას კი მარტივად აფასებს.

„ძალიან მარტივი იყო. ესე იყო: ჭეშმარიტი თავისუფლებისთვის აუცილებელია უდიდესი პასუხისმგებლობა და მოვალეობა - ჩემთვის უაზრო თემა იყო, რადგან არგუმენტი ბევრი არ არის. დღევანდელი საქართველოს რეალობა მოვიყვანე, ეს იყო ერთადერთი, რაც გამახსენდა. დანარჩენი, ძირითადად მსჯელობა მქონდა. რაც შეეხება თხზულებას, ერთი შეგეძლო დაგეწერა ნაწყვეტი „ვეფხისტყაოსნიდან“ და მეორე დოჩანაშვილის მოთხრობა იყო და ეს დავწერე. მოთხრობის სახელს ვეღარ ვიხსენებ, მაგრამ ლუკაზე იყო, ტექსტი იწყება რომ ვიღაც კაცი შეურაცხყოფას აყენებს ლუკას, სულელი ხარო და ლუკა პასუხობს რომ არა, -  და შემდგომ ამაზე იყო ტექსტი რამ გამოიწვია ლუკას შემწყნარებლობა.

ტექსტის რედაქტირებას რაც შეეხება ძალიან მარტივი იყო. თვითონ ტექსტი იყო ქოლგის წარმომავლობაზე სად შეიქმნა ვინ შექმნა და რაღაც ეგეთი ტექსტი იყო. თითქმის, ყველანაირი შეცდომები იყო, მძიმეები, მაგალითად, ეწერა „იქნა აღიარებული“ და უნდა დაგეწერა აღიარეს ასეთი შეცდომა ორი შემხვდა. მოკლედ რთული ნამდვილად არ იყო ძალიან მარტივი იყო“,- გვეუბნება თბილისის N147 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული აბიტურიენტი ანი ლამაზაშვილი.

თბილისის N117 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული აბიტურიენტი ნინო მაჭარაძე კი ამბობს, რომ გამოცდა ადვილი იყო.

„დოჩანაშვილის საქმე იყო. ვეფხისტყაოსნიდან იყო ავთანდილის მიმართვა ტარიელისადმი. ესე იყო დასაწერი - ჭეშმარიტი თავისუფლება ვერ მიიღწევა პასუხისმგებლობის და თავისუფლების გარეშე. საერთო ჯამში, გამოცდა ადვილი იყო ძალიან“, - განაცხადა ნინო მაჭარაძემ.

კიდევ ერთი აბიტურიენტის, ნინო ვარდოსანიძის თქმით, ესე იყო პასუხისმგებლობების შესახებ. 

​„​ესე იყო ჭეშმარიტ თავისუფლებაზე ანუ პასუხისმგებლობები თუ შეიძლება გქონდეს ჭეშმარიტი თავისუფლების დროს და თემა იყო ვეფხისტყაოსნიდან - ავთანდილის დარიგება ტარიელის მიმართ. ტექსტი რედაქტირება იყო ეგვიპტეზე“, - ამბობს თბილისის N117 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული აბიტურიენტი ნინო ვარდოსანიძე.

იხილეთ ფოტოები


კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

უქმდება თუ არა ეროვნული გამოცდები ? - კითხვას განათლების მინისტრი პასუხობს 

დაფინანსება უნივერსიტეტებზე გადანაწილდება იმის მიხედვით, პროფილურად რომელ უნივერსიტეტზე რა მოთხოვნა იქნება - კიდევ რა იცვლება რეფორმის შედეგად

პედაგოგებისა და სკოლის დირექტორებისთვის ვებინარი ჩატარდება - დეტალები

როგორ გავაუმჯობესოთ მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრება? - სკოლის დირექტორები წარმატებული სკოლის ფორმულას გვიზიარებენ 

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
პირველკლასელები პირველ ასო-ბგერებს გაეცნენ და საზეიმო, სასწავლო-შემეცნებით თუ სახალისო აქტივობები დიდი ენთუზიაზმით შეასრულეს
 

„შემოქმედებითი აქტივობა იდეალურია შემოდგომის სილამაზის უკეთ აღსაქმელად“

„ყველა პირველკლასელს ვულოცავთ ანბანის შემობრძანებას და ვუსურვებთ საუკეთესო მოსწავლეობას

საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

სიახლეები
საზოგადოება