სიახლეები
სიახლეები

რა საკითხები შეხვდათ ქართულის გამოცდის მეორე დღეს I სესიაზე აბიტურიენტებს - კომენტარები
02-07-2019
-
+


ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდის მეორე დღეს აბიტურიენტებს დილის სესიაზე ერთ-ერთ თემად „ვეფხისტყაოსნის“ მონაკვეთი შეხვდათ.

როგორც გამოცდიდან გამოსული პირველი აბიტურიენტი etaloni.ge-სთან საუბარში ამბობს, გამოცდა არც თუ ისე რთული იყო.

„რედაქტირება მარტივი იყო, ძირითადად სასვენი ნიშნები იყო გასასწორებელი და სიტყვები. მაგალითად, სიტყვა თ-ით ბოლოვდებოდა და ამ დროს „დ“ ასო უნდა ყოფილიყო ზოგან „ჰ“ იყო მოკლებული და ასეთი შეცდომები იყო. ესეს თემა იყო: „ჭეშმარიტი თავისუფლება შეუძლებელია პასუხისმგებლობის და მოვალეობის გარეშე“ და უნდა დათანხმებულიყავი ან არა ამ მოსაზრებას. რაც შეეხება თემას, მე „ვეფხისტყაოსანი“ დავწერე. მონაკვეთი იყო, როდესაც ავთანდილი ამშვიდებს ტარიელს, რომელსაც თავის მოკვლა სურს. ამ მონაკვეთიდან იყო გააზრება და თემა უნდა დაგვეწერა რა იყო ამ მონაკვეთის მთავარი სათქმელი“,-გვითხრა თბილისის N147 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსულმა აბიტურიენტმა.

რაც შეეხება საგამოცდო გარემოს, მისი თქმით, სექტორში გრილოდა და კონდიციონერიც ჩართული იყო. აპლიკანტი საგამოცდო სექტორში გამოცდაზე შესვლამდე სხვებისგან  გამოირჩეოდა, გამოცდაზე წყლის და შოკოლადების დიდი მარაგით შევიდა, თუმცა, როგორც თვითონ ამბობს, შოკოლადებს ბოლომდე ვერ გაუმკლავდა და ნაწილი უკან გამოიტანა.

ქართული ენისა და ლიტერატურის მეორე დღის პირველი სესიიდან გამოსული აბიტურიენტის, ანი ლამაზაშვილი შეფასებით, გამოცდაზე მისული არგუმენტირებული ესე „უაზრობა იყო“. ზოგადად გამოცდას კი მარტივად აფასებს.

„ძალიან მარტივი იყო. ესე იყო: ჭეშმარიტი თავისუფლებისთვის აუცილებელია უდიდესი პასუხისმგებლობა და მოვალეობა - ჩემთვის უაზრო თემა იყო, რადგან არგუმენტი ბევრი არ არის. დღევანდელი საქართველოს რეალობა მოვიყვანე, ეს იყო ერთადერთი, რაც გამახსენდა. დანარჩენი, ძირითადად მსჯელობა მქონდა. რაც შეეხება თხზულებას, ერთი შეგეძლო დაგეწერა ნაწყვეტი „ვეფხისტყაოსნიდან“ და მეორე დოჩანაშვილის მოთხრობა იყო და ეს დავწერე. მოთხრობის სახელს ვეღარ ვიხსენებ, მაგრამ ლუკაზე იყო, ტექსტი იწყება რომ ვიღაც კაცი შეურაცხყოფას აყენებს ლუკას, სულელი ხარო და ლუკა პასუხობს რომ არა, -  და შემდგომ ამაზე იყო ტექსტი რამ გამოიწვია ლუკას შემწყნარებლობა.

ტექსტის რედაქტირებას რაც შეეხება ძალიან მარტივი იყო. თვითონ ტექსტი იყო ქოლგის წარმომავლობაზე სად შეიქმნა ვინ შექმნა და რაღაც ეგეთი ტექსტი იყო. თითქმის, ყველანაირი შეცდომები იყო, მძიმეები, მაგალითად, ეწერა „იქნა აღიარებული“ და უნდა დაგეწერა აღიარეს ასეთი შეცდომა ორი შემხვდა. მოკლედ რთული ნამდვილად არ იყო ძალიან მარტივი იყო“,- გვეუბნება თბილისის N147 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული აბიტურიენტი ანი ლამაზაშვილი.

თბილისის N117 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული აბიტურიენტი ნინო მაჭარაძე კი ამბობს, რომ გამოცდა ადვილი იყო.

„დოჩანაშვილის საქმე იყო. ვეფხისტყაოსნიდან იყო ავთანდილის მიმართვა ტარიელისადმი. ესე იყო დასაწერი - ჭეშმარიტი თავისუფლება ვერ მიიღწევა პასუხისმგებლობის და თავისუფლების გარეშე. საერთო ჯამში, გამოცდა ადვილი იყო ძალიან“, - განაცხადა ნინო მაჭარაძემ.

კიდევ ერთი აბიტურიენტის, ნინო ვარდოსანიძის თქმით, ესე იყო პასუხისმგებლობების შესახებ. 

​„​ესე იყო ჭეშმარიტ თავისუფლებაზე ანუ პასუხისმგებლობები თუ შეიძლება გქონდეს ჭეშმარიტი თავისუფლების დროს და თემა იყო ვეფხისტყაოსნიდან - ავთანდილის დარიგება ტარიელის მიმართ. ტექსტი რედაქტირება იყო ეგვიპტეზე“, - ამბობს თბილისის N117 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული აბიტურიენტი ნინო ვარდოსანიძე.

იხილეთ ფოტოები


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭოს სხდომა 9 ივლისს ონლაინ ფორმატში გაიმართება

ძლიერი ქარი, ელჭექი... - როდიდან გამოიდარებს საქართველოში

რა წერეს ქართულის ქართულის გამოცდაზე აბიტურიენტებმა - გამოყენებული ტესტები 5 ივლისს გამოქვეყნდება

„მთაწმინდის მთავრე“ და „აივნიანი ქალაქი“ - ქართულის ბოლო ვარიანტის საკითხები ცნობილია

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

ევროპის ქვეყნების უმეტესობაში მშობლიურ ენაზე სწავლა უფასოა

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

სიახლეები
საზოგადოება