სიახლეები
სიახლეები

მეორე უცხოური ენის სწავლება დაშვებულია მე-3 კლასიდან - რისი უფლება აქვთ სკოლებს
27-04-2022
-
+


სკოლაში უცხოური ენების სწავლების მიზანია, რომ მოსწავლეს სახელმწიფო ენასთან ერთად სულ მცირე ორ ენაზე კომუნიკაციის უნარი განუვითარდეს.

სკოლამ მოსწავლეებს ასარჩევად მინიმუმ ორი უცხოური ენა უნდა შესთავაზოს. აქედან პირველი უცხოური ენის სწავლება იწყება I კლასიდან და XII კლასის ჩათვლით გრძელდება, ხოლო მეორე უცხოური ენის სწავლება V კლასიდან იწყება და საშუალო საფეხურის ბოლომდე გრძელდება (V– XII).

როდესაც საუბარია სკოლებში უცხოური ენის სწავლებაზე, უნდა აღინიშნოს, რომ ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით, პირველი კლასიდან სავალდებულოა ინგლისური ენის სწავლება. რაც შეეხება მეორე, ასარჩევ ენას, სკოლას უფლება აქვს, მოსწავლეებს მეორე უცხოურ ენად ნებისმიერი სხვა ენა შესთავაზოს, ეს კი უნდა განისაზღვროს სასკოლო სასწავლო გეგმით.

როგორც აღვნიშნეთ, მეორე უცხოური ენის სწავლება V კლასიდან იწყება, თუმცა არის გამონაკლისი შემთხვევებიც, როდესაც მეორე ენის სწავლება დაშვებულია მე-3 კლასიდან, ნაცვლად მე-5 კლასისა. უფრო მეტიც, ზოგიერთ შემთხვევაში, მეორე უცხოური ენის სწავლება ნებისმიერი კლასიდან შეიძლება.

ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით, საჯარო სკოლა უფლებამოსილია, სამინისტროსთან წერილობითი შეთანხმებით, მეორე უცხოური ენის სწავლება დაიწყოს მესამე კლასიდან.

უცხოური ენის გაძლიერებული სწავლების სტატუსის მქონე და კერძო სკოლები კი უფლებამოსილები არიან მეორე უცხოური ენის სწავლება დაიწყონ ნებისმიერი კლასიდან.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

სკოლების მშენებლობა-რეაბილიტაციაზე პასუხისმგებელი სსიპ-ი 1-ელი სექტემბრიდან გაუქმდება - კანონპროექტი პარლამენტშია

ინფორმაცია სამაგისტრო გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის - NAEC

პედაგოგებისთვის! - განვლილი დროით შემაჯამებელი დავალების ჩანიშვნა/წაშლა, დასწრებისა და შეფასების შეტანა, ნიშნის კორექტირება და ა.შ.

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

„სიხარულით გვინდა გაცნობოთ, რომ ჩვენი სკოლის მოსწავლეები მასწავლებელ ნათია ვარდიაშვილის ხელმძღვანელობით წარმატებით წარდგნენ ფესტივალზე“

„ეს ექსკურსია იყო მნიშვნელოვნად გამდიდრებული როგორც საგანმანათლებლო, ისე ქცევითი და ემოციური გამოცდილებით“

„მადლობა ღონისძიების იდეის ავტორს ფატი მასწავლებელს და მშობლებს აქტიური ჩართულობისთვის“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება