მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის პირველმა მოადგილემ ეკატერინე დგებუაძემ საგანმანათლებლო რესურსცენტრების უფროსებსა და სკოლის დირექტორებთან სამუშაო შეხვედრა გამართა და მათ ის სიახლეები გააცნო, რომლებიც ინკლუზიური განათლების კუთხით ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში დაინერგება.
„მიმდინარე თვიდან გაიზარდა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების სწავლების ხელშეწყობისათვის საჯარო სკოლებისათვის გამოყოფილი დამატებითი დაფინანსების ოდენობა. დაფინანსება გაიზრდება სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების რაოდენობის პროპორციულად, ყოველი 5 სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის განათლების მხარდაჭერისათვის სკოლები ნაცვლად 500 ლარისა თვეში 700 ლარს მიიღებენ. შესაბამისად, დამატებითი დაფინანსების ოდენობა საჯარო სკოლებისათვის განისაზღვრა მინიმუმ 700 ლარით და მაქსიმუმ 7 700 ლარით თვეში. აღნიშნული დაფინანსების გამოყენება სკოლებს შეუძლიათ რესურსოთახის აღჭურვისა და სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების სხვა საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად, ასევე, ინკლუზიური განათლების დამატებითი სპეციალისტების (ფსიქოლოგი, ჟესტური ენის თარჯიმანი, ოკუპაციური თერაპევტი, მობილობისა და ორიენტაციის სპეციალისტი, ჟესტური ენის სპეციალისტი, ენისა და მეტყველების თერაპევტი, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის ასისტენტი) შრომის ანაზღაურებისთვის.
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების სასწავლო პროცესის ორგანიზების მიმართულებით, მომზადდა დასწრებითი და დისტანციური სწავლების დროს გასათვალისწინებელი რეკომენდაციები. რეკომენდაციები განკუთვნილია საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების დირექციის, ადმინისტრაციის, მასწავლებლების, ინკლუზიური განათლების სპეციალისტებისთვის, მშობლებისა და სკოლების სხვა წარმომადგენლებისთვის, რათა მეტად იყოს უზრუნველყოფილი სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროები მქონე მოსწავლეთა ჩართულობა სასწავლო პროცესში“, - აღნიშნულია უწყების მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
დაამთავრებენ თუ არა მე-11 კლასელები წელს სკოლას? - თამარ მახარაშვილის განმარტებები
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
კვირეული გრძელდება და მოსწავლეებს არაერთ საინტერესო აქტივობას ჰპირდება
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“