სიახლეები
სიახლეები

განათლების სამინისტროში, ინკლუზიური პროფესიული განათლების პროცესი, მიღწევები და გამოწვევები შეაჯამეს
29-09-2016
-
+


საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი  ნორვეგიის განათლებისა და კვლევის სამინიტროს გენერალური მდივნის მოადგილეს  და ერთობლივი პროექტის „ინკლუზიური განათლების დანერგვა საქართველოს პროფესიული განათლებისა და გადამზადების სისტემაში“ ნორვეგიელ ლიდერს შეხვდა. შეხვედრის მიზანს წარმოადგენდა ნორვეგიასა და საქართველოს შორის ინკლუზიური პროფესიული განათლების სფეროში განხორციელებული  საქმიანობის შეჯამება.

ნორვეგიის განათლებისა და კვლევის სამინისტრო საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროსთან 2006 წლიდან  თანამშრომლობს  საგანმანათლებლო სისტემაში ინკლუზიური განათლების დანერგვის პროცესში. ნორვეგიელი პარტნიორების მხარდაჭერით, საფუძველი ჩაეყარა ინკლუზიურ განათლებას საჯარო სკოლებში, 2013 წლიდან კი ინკლუზიური განათლება ინერგება პროფესიული განათლების სისტემაში.

სამუშაო შეხვედრის ფარგლებში განიხილეს საქართველოს საგანმანათლებლო სისტემაში მიმდინარე ინკლუზიური პროფესიული განათლების პროცესი, მიღწევები და გამოწვევები და ასევე სამომავლო გეგმები და ინკლუზიური პროფესიული განათლების მდგრადობის საკითხი.

2013 წლის შემოდგომის მიღებიდან დღემდე პროფესიულ საგანმანათლებლო დაწესებულებებში ჩაირიცხა 510 სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე (სსსმ) სტუდენტი.

პროფესიულ საგანმანათლებლო დაწესებულებებში მიმდინარეობს სსსმ პირების უზრუნველყოფა სწავლებისათვის საჭირო დამატებითი სპეციალისტების მომსახურებით და სხვადასხვა მატერიალური რესურსებით: სსსმ სტუდენტების პროფესიული განათლების პროცესში ჩართულია 20 ინკლუზიური განათლების სპეციალისტი და სსსმ პირის ასისტენტი, რომელიც სასწავლო პროცესში პედაგოგებს დახმარებას უწევს ინდივიდუალური მიდგომების განხორცილებაში.  სსსმ პირთა განათლების ხარისხის გაუმჯობესებისათვის პროფესიულ სასწავლებელში ჩარიცხულ ყველა ყრუ სტუდენტს ემსახურება ჟესტური ენის თარჯიმანი, ხოლო მხედველობის დარღვევის მქონე სტუდენტებს კი მობილობისა და ორიენტაციის ტრენერები. 

ასევე ხორციელდება სპეციალური ასისტენტების მომსახურება ინტელექტუალური და/ან მძიმე ფიზიკური შეზღუდვის მქონე სტუდენტებისთვის  და ფიზიკური შეზღუდვის მქონე სტუდენტებს ემსახურებათ პირადი ასისტენტი, რომელიც ასევე მათ ტრანსპორტირებას უზრუნველყოფს.   

ინკლუზიური პროფესიული განათლების პროცესის შინაარსობრივი  მონიტორინგი ხორციელდება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მულტიდისციპინური გუნდის  5 წევრის მიერ, რომელიც კონკრეტულად ემსახურება ინკლუზიური პროფესიული განათლების პროცესის შეუფერხებელ წარმართვას.

პროექტის ფარგლებში დაინერგა ინოვაცია - უნივერსალური დიზაინის კონცეფცია, რომლის მიხედვითაც შეიქმნა ინფრასტრუქტურული პროექტები და მიმდინარეობს 3 პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების ადაპტაცია უნივერსალური დიზაინის პრინციპების გათვალისწინებით და 2 პროფესიულ სასწავლებელში მიმდინარეობს სამუშაოები. 

ნორვეგიის განათლებისა და კვლევის სამინიტროს  ჩართულობით  დაიწყო მოლაპარაკება შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინიტროსა და სოციალური მომსახურების სააგენტოსთან  შეზღუდული შესაძლებლობისა  და სსსმ პირთა დასაქმების სხვადასხვა სერვისების შექმნისა და პილოტირების თაობაზე. 2016 წელს სოციალური მომსახურეობის სააგენტოს მიერ დასაქმდნენ მხარდაჭერითი დასაქმების კონსულტანტები. პროექტის ფარგლებში შემუშავდა მხარდაჭერითი დასაქმების კოორდინატორისა და კონსულტანტის სამუშაო აღწერილობები, ითარგმნა ევროკავშირის მხარდაჭერითი დასაქმების ინსტრუმენტი. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო უზრუნველყოფს მეთოდოლოგიურ მხარდაჭერას შშმ და სსსმ პირთა დასაქმების სერვისების განსავითარებლად.

ინკლუზიური პროფესიული განათლების ხარისხის უზრუნველყოფისთვის ხორციელდება პროფესიული განათლების მასწავლებელთა კომპეტენციის ამაღლება სწავლების დიფერენცირებული მიდგომების გამოყენების საკითხებში, რაც უმნიშვნელოვანესია განსხვავებული საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე სტუდენტებისთვის პროფესიული განათლების მიწოდებისას. დაინერგა ინკლუზიურ განათლებაში ჩართულ სპეციალისტთა კვალიფიკაციის ამაღლების და გაძლიერების მექანიზმი. კერძოდ მასწავლებლის სახლის მიერ შეიქმნა სპეციფიური საგანმანათლებლო კურსები სპეციალისტთა და დაინტერესებულ პირთა მოსამზადებლად და/ან გასაძლიერებლად.

ნორვეგიელი დელეგაციის მიერ დადებითად იქნა შეფასებული საქართველოში ინკლუზიური პროფესიული განათლების პროცესი, აღინიშნა, რომ საქართველოს აქვს მნიშვნელოვანი ნაბიჯები გადადგმული შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა განათლების უზრუნველყოფის მიმართულებით და მომავალი წლების პრიორიტეტი სწორედ ინკლუზიური განათლების ხარისხის გაზრდა და მეტი რესურსის მობილიზება უნდა გახდეს.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მადლობა განათლებაში შეტანილი წვლილისთვის“... - izrune.ge-ს მნიშვნელობაზე ღონისძიების სტუმრები საუბრობენ 

სოციალურ საწარმოში სხვადასხვა ასაკისა და შესაძლებლობის მქონე ადამიანები ერთად სწავლობენ მცენარეების დარგვას

საგამოცდო ბარათებსა და საგამოცდო პროცესზე დეტალურ ინფორმაციას აპლიკანტებს გააცნობენ

სამინისტრომ განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრს ჯამში 11 ნივთი გადასცა, რომელთა საერთო ღირებულებაც - 84 079,75 ლარია

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

„სასიხარულოა, რომ ჩვენი სკოლის მოსწავლეებმა მიაღწიეს სპორტულ წარმატებებს: განსაკუთრებული მადლობა მწვრთნელს, შახინ ბახტიაროვს“

სცენების სანახაობრივ მხარეს აძლიერებდა საგანგებოდ შერჩეული მუსიკა, კოსტიუმი და მოსწავლეთა ხელით შექმნილი რესურსები

„ვულოცავთ ჩვენს მოსწავლეებს ამ გამარჯვებას და ვუსურვებთ შემდგომ წარმატებებს“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება