სიახლეები
პიროვნება

„მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის ნდობა სიყვარულით, აღიარებით და პატივისცემით ყალიბდება“-   ოზურგეთის N4 საჯარო სკოლის დირექტორი თეიმურაზ მოქია
06-08-2025
-
+


„გუნდურობა, სხვისი აზრის პატივისცემა, ობიექტურობა, აღიარება“- ეს ის ღირებულებებია რომელებზეც შენდება ოზურგეთის N4 საჯარო სკოლის კულტურა, რომელსაც მრავალწლიანი გამოცდილების მქონე დირექტორი თეიმურაზ მოქია ხელმძღვანელობს. სკოლაში ყველა მოსწავლე-მასწავლებლის აზრი გათვალისწინებული და პატივსაცემია. 

„დირექტორი პირველ რიგში სხვისი შრომის ობიექტურად შემფასებელი უნდა იყოს. წაახალისოს ინოვაციები და შემოქმედობითობა“- აღნიშნავს სკოლის ხელმძღვანელი და პოზიტიური სამუშაო გარემოს შესაქმნელად, თავად არის სამაგალითო.

დირექტორის ხედვით, როგორც მოსწავლეთა, ისე პედაგოგთა მოტივაციის მთავარი წყარო შრომის აღიარება და წახალისებაა. 

სკოლის გუნდი ყოველ სასწავლო წელს დიდი პასუხისმგებლობით ხვდება - წინასწარ იგეგმება აქტივობები, რაც პირველკლასელთა ადაპტაციას ამარტივებს და მათ სასწავლო მოტივაციას ამაღლებს.

ამ და სხვა საინტერესო საკითხებზე etaloni.ge-ს კითხვებს ოზურგეთის N4 საჯარო სკოლის დირექტორი თეიმურაზ მოქია პასუხობს. 

-როგორ ემზადებით სასწავლო წლის დასაწყისისთვის? რა არის თქვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი ასპექტი სწავლის პირველ დღეებში? როგორ ხვდებით პირველკლასელებს? გაქვთ ტრადიციები ან სპეციალური მეთოდები ადაპტაციისთვის?

-პირველკლასელებისთვის გვაქვს კომპიუტერები და სახელმძღვანელოები, საკლასო ოთახებს დაწყებით კლასებში ჩაუტარდათ სარემონტო სამუშაოები.

სასწავლო პროცესის დაწყებამდე პირველკლასელებსა და მათ მშობლებს ვიწვევთ სკოლაში ვაცნობთ გარემოს, სადაც განათლებას მიიღებენ, ეს პროცესი მათთვის სახალისოა, რადგან გვაქვს სპეციალური აქტივობები, ვიწვევთ ანიმატორებს და მათი დახმარებით, მხიარულ გარემოში ვაცნობთ სასწავლო გარემოს. სწავლის პირველ დღეს მოსწავლეებისთვის იგეგმება საზეიმო დახვედრა.

კლასის დამრიგებლები სახალისო აქტივობებით იწყებენ სასწავლო პროცესს და მნიშვნელოვანია, რომ ეს აქტივობები არ ეხებოდეს თემას - „როგორ გაატარე ზაფხული“, რადგან ზოგიერთი ბავშვისთვის შესაძლოა არ იყოს კომფორტული ამ დღეების გაზიარება.

-რას ურჩევდით ახალგაზრდა პედაგოგს, ვინც ახლა იწყებს მუშაობას სკოლაში? მოსწავლეებთან და მშობლებთან ურთიერთობაში?

-უნდა უყვარდეთ ის საქმე რასაც აკეთებენ იყვნენ ბავშვებთან და მშობლებთან ურთიერთობაში გულწრფელი და თავშეკავებული, შეეცადონ, რომ გაიგონ და გააცნობიერონ ბავშვების შინაგანი განცდები და მათი მდგომარეობა.

-რა უნარებს ან თვისებებს მიიჩნევთ ყველაზე მნიშვნელოვანად პედაგოგის საქმიანობაში?

-ობიექტურობა, ემპათა, პრინციპულობა.

-რა იყო თქვენთვის ყველაზე დიდი სირთულე მასწავლებლად მუშაობის დასაწყისში?

-ახალი თაობების ინტერესებზე და საჭიროებების გათავისება და გათვალისწინება.

-როგორ მოახდინოს დამწყებმა პედაგოგმა თავისი როლის ჩამოყალიბება კლასში?

-მასწავლებელმა უნდა მოიპოვოს ავტორიტეტი და შეძლოს პატივისცემა და სიყვარული დაიმსახუროს ბავშვების.

-როგორია თქვენი ხედვა სკოლის კულტურაზე? როგორ ინარჩუნებთ პოზიტიურ სამუშაო გარემოს?

-გუნდურობა, სხვისი აზრის პატივისცემა, ობიექტურობა, აღიარება, დირექტორი პირველ რიგში სხვისი შრომის ობიექტურად შემფასებელი უნდა იყოს. წაახალისოს ინოვაციები და შემოქმედობითობა

-რა პრინციპებით ხელმძღვანელობთ ახალი პედაგოგების შერჩევისას?

-განათლება, პროფესიისადმი სიყვარული, კომუნიკაციის უნარი, განვითარების სურვილი.

-როგორ ამზადებთ გუნდს ახალი სასწავლო წლისთვის?

-მობილიზებას ვუკეთებ გუნდს მრავალფეროვანი და საინტერესო აქტივობების დასაგეგმად. ვითვალიწინებთ ბოლო დროს დანერგილ სიახლეებს.

-რა არის თქვენი გამოცდილებით ყველაზე ეფექტური მიდგომა მოსწავლეთა და მასწავლებელთა მოტივაციისთვის?

-შრომის აღიარება და წახალისება.

-როგორ ეხმარებით დამწყებ პედაგოგებს პროფესიულად განვითარებაში?

-დანერგილი გვაქვს სკოლაში საუკეთესო პრაქტიკის გაზიარება, სადაც დამწყები პედაგოგები ესწრებიან გაკვეთილებს.

-როგორ ცდილობთ მოსწავლეთა ინდივიდუალური საჭიროებების გათვალისწინებას?

-ვსწავლობთ მოსწავლეთა საჭიროებებს, რაც გათვალისწინებულია სასწავლო პროცესის დანერგვის დროს.

-როგორ აქცევთ სასწავლო პროცესს მოსწავლეებისთვის მოტივირებულ და ინტერაქტიულ სივრცედ?

-სასკოლო გარემო აღჭურვილია საჭირო ტექნიკით (კომპიუტერი, პროექტორი ) რაც მასწავლებლებს ეხმარებათ დაგეგმონ საინტერესო და ინოვაციური გაკვეთილები.

-როგორ იქმნება ურთიერთნდობა მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის?

-სიყვარულით, აღიარებით და პატივისცემით.  


კომენტარები


ეტალონი

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

სიახლეები

დაამთავრებენ თუ არა მე-11 კლასელები წელს სკოლას? - თამარ მახარაშვილის განმარტებები

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

მოსწავლეებმა იაქტიურეს და ცოდნა და შესაძლებლობები გამოავლინეს

პატარებმა, რომლებიც ქართული ასოების მოხაზულობას ჯერ მხოლოდ სწავლობენ, ასო-ბგერები გააფერადეს

 

 

საინტერესო

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება