სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო , რჩევები

6 რჩევა, რომლებიც მასწავლებლებს ჯგუფური მუშაობის ორგანიზებაში დაეხმარება
06-02-2024
-
+


ჯგუფური სამუშაო - შესანიშნავია საშუალებაა საკომუნიკაციო და თანამშრომლობითი უნარ-ჩვევების გასავითარებლად, ცოდნის გაზიარებისა და შეფასებისთვის. მაგრამ ხშირად, პედაგოგები, სასურველი შედეგის მიღების მცდელობისას სირთულეებს აწყდებიან. ხშირია, როდესაც მოსწავლეთა ნაწილი თავდაუზოგავად შრომობს, სხვები კი ისვენებენ, ისევე როგორც ნაცვლად რეალური თანამშრომლობისა ჯგუფის მონაწილეები პრაქტიკულად არ ცვლიან ინფორმაციას. 

იმისთვის რომ, ჯგუფურად მუშაობამ სწავლის ხარისხი გააუმჯობესოს, სჭირდება სწორი ორგანიზება, თვლის ამერიკელი მასწავლებელი და განათლების სფერს კონსულტანტი კონი ჰამილტონი. ის წიგნის - Hacking Group Work: 11 Ways to Build Student Engagement, Accountability, and Cooperation with Collaborative Teams ავტორია. პედაგოგი მკითხველს, ჯგუფური მუშაობის დროს მოსწავლეთა ჩართულობის, პასუხისმგებლობისა და თანამშრომლობის ხარისხის გაზრდის გზებს სთავაზობს. 
 
პედაგოგებს მწერალი, ასევე, რჩევებს ბლოგის საშუალებით უზიარებს. გთავაზობთ, ექსპერტის რამდენიმე რჩევას, რომლებიც ჯგუფურად მუშაობის ორგანიზებაში დაეხმარებათ. 

შეარჩიეთ გარემოება ჯგუფური მუშაობისთვის

ხშირად, მასწავლებლები მოსწავლეებს არჩევანის საშუალებას აძლევენ - შეასრულონ დავალება (მაგალითად, პროექტი) დამოუკიდებლად თუ წყვილებში. რაც არცთუ იშვიათად სრულდება იმით, რომ მოზარდები პასუხებს ერთმანეთისას ადარებენ, სათანადო ზედამხედველობის გარეშე კი რეალური თანამშრომლობა უკან რჩება - აღნიშნავს კონი ჰამილტონი.

აღწერილი სიტუაციის თავიდან ასაცილებლად პედაგოგი კოლეგებს მარტივ ხერხს უზიარებს - აუცილებლად განსაზღვრონ, სად და როდის არის მართებული ჯგუფურად მუშაობა.

დაეხმარეთ მოსწავლეებს წყვილებისა და ჯგუფების ფორმირებაში

მოსწავლეებს ხშირად სთავაზობენ დამოუკიდებლად აირჩიონ პარტნიორები - დანაწილდნენ წყვილებად და ჯგუფებად. ერთი შეხედვით, რაც უფრო სასურველია მოსწავლეებისთვის ერთმანეთთან მუშაობა, მით უფრო წარმატებული იქნება როგორც პროცესი, ისე შედეგი. მაგრამ პროექტის პარტნიორად საუკეთესო მეგობრების არჩევა ნიშნავს ურთიერთობისგან მაქსიმუმის მიღების შესაძლებლობის ხელიდან გაშვებას. 

ამიტომ ავტორი მასწავლებლებს ურჩევს ჩერიონ პროცესში და, გარკვეულ შემთხვევებში მაინც, თავად შეარჩიონ წყვილები.

კონი ჰამილტონი პედაგოგებს სთავაზობს ტექნიკას - „საათობრივი მეწყვილე“, რაც ნიშნავს თანამშორომლობას განსაზღვრულ გაკვეთილებზე, დავალებებზე, თემაზე. ამასთან, მეწყვილეთა ნაწილს მოსწავლეები დამოუკიდებლად ეძებენ, ნაწილს კი პედაგოგები ურჩევენ. 

უფროსკლასელებისთვის შესაძლებელია წყვილების განსხვავებული პრინციპით შერჩევა: მაგალითად, ინტერესებით, ძლიერი ან სუსტი მხარეებით ან საგნის ცოდნის ერთნაირი დონით. 

ჩამოაყალიბეთ სხვადასხვა სიდიდის ჯგუფები

სტანდარტული პრაქტიკა მოსწავლეთა თანაბარი სიდიდის გუნდებად დაჯგუფებას გულისხმობს. მაგრამ კონი ჰამილტონი მასწავლებლებს სთავაზობს, აქტივობებში, სადაც დაშვებულია მოქნილობა, აღნიშნული წესი შეცვალონ.

მაგალითად, დიდი კლასის დაყოფა შესაძლებელია რადენიმე 4-5-კაციან ჯგუფად, ასევე რამდენიმე წყვილის შერჩევა, ნაწილისთვის კი ინდივიდუალური მუშაობის შეთავაზება. ასეთ დროს, მისასალმებელია ვარირება: სტრუქტურიდან გამომდინარე, დავალება შეიძლება გამარტივდეს ან გართულდეს.

განსაზღვრეთ არა მხოლოდ ჯგუფის შემადგენლობა, არამედ როლები

ჯგუფში მუშაობის ეფექტურობა დამოკიდებულია, იმაზე თუ როგორ არის განაწილებული მონაწილეთა როლები, ამიტომ ამ ამოცანის საკუთარ თავზე აღება მოგიწევთ. მაგალითად, წყვილებში შეგიძლიათ განსაზღვროთ ვინ იქნება მსმენელი და ვინ კომენტატორი, შემდეგ კი როლები გაცვალონ. ასეთ დროს მონაწილეები სამუშაო პროცესში ჩაერთვებიან და ნამდვილად მოუსმენენ ერთმანეთს. მსგავსი პრინციპის გამეორება შესაძლებელია ჯგუფებშიც. 

მნიშვნელოვანია პრაქტიკა 

როლების გადანაწილება ჯერ კიდევ არ ნიშნავს, რომ მოსწავლეებმა ყველაფერი გაიგეს. სანამ შესთავაზებთ დამოუკიდებლად მუშაობას, უკეთესია რეპეტიცია ჩაატაროთ. ამისთვის ექსპერტი მასწავლებლებს სთავაზობს მინი-აქტივობის მოწყობას, სადაც მოსწავლეები პედაგოგის ხელმძღვანელობით წაივარჯიშებენ

ასეთ დროს შესაძლებელია მოსწავლეების მცირე გუნდებად განაწილება, სადაც რიგ-რიგობით ამა თუ იმ როლს შეასრულებენ - მაგალითად, მოპასუხის ან შემჯამებლის. რა თქმა უნდა, ამისთვის საჭიროა როგორც როლების, ისე განხილვის ალგორითმის წინასწარ მოფიქრება. სასურველია, რომ ყველას ჰქონდეს აზრის გამოთქმის და დასკვნების გაკეთების შესაძლებლობა.

მოერიდეთ ადმინისტრაციულ როლებს

მასწავლებლებს არცთუ იშვიათად სურვილი უჩნდებათ დანიშნონ პასუხისმგებელი პირები - მაგალითად, ვინც გააკონტროლებს დროს, წესებს, - სამუშაოსთვის საჭირო რესურსების ხელმისაწვდომობას. თუმცა, „გუნდის კაპიტნის“ როლმაც კი ხელი არ უნდა შეუშალოს მოსწავლეს სამუშაოს შესრულებაში,

ექსპერტი პედაგოგებს ურჩევს ადმინისტრაციული ფუნქციების გადანაწილებას: ერთი თვალყურს ადევნებს დროს, სხვა დავალების შესრულების შემდეგ თაბახის ფურცლებს აგროვებს. მაგრამ, ამასთან, ყველა უნდა ჩერთოს, ძირითად, ანუ კოგნიტურ მუშაობაში.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 18 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
თუ ნაკვერჩხალზე დადებული ბზა აბრიალდებოდა, ეს ნიშნავდა, რომ პატრონი დიდხანს იცოცხლებდა...
ძველი ბზის გადაგდება არ შეიძლება - რა უნდა ვიცოდეთ დღესასწაულის შესახებ
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
„შედგა სიყვარულის ,სითბოს და სიხარულის ერთმანთთან გაზიარების კიდევ ერთი ლამაზი დღე“,- ასე შეაფასეს ღონისძიება სკოლაში
საინტერესო
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
ეს შეიძლება სხვადასხვა გზით გამოვლინდეს. მაგალითად, მოსწავლე გაკვეთილზე დაინტერესებას არ გამოხატავს, მოუსვენარია და მოტივაციის ნაკლებობაც შესამჩნევია
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
„ბაღმა ბავშვს უნდა მისცეს ხასიათი, ასწავლოს ბევრი კითხვის დასმა!“ - პედაგოგი და თერაპევტი ბარბარე მარგალიტაძე სკოლამდელი ასაკის განათლებაზე
სიახლეები
საზოგადოება