სიახლეები
სამასწავლებლო

„პედაგოგების სტატუსის ამაღლებაში გადამწყვეტი როლი უნდა მიენიჭოს საგნობრივ ცოდნას“ - ზემო ვაშლოვანის საჯარო სკოლის დირექტორი
18-06-2021
-
+


როგორ აჯამებს 2020-2021 სასწავლო წელს? რა გამოწვევების წინაშე დადგა სკოლა და როგორც დირექტორმა, როგორ მოახერხა მათი დაძლევა? რას ურჩევდა გამოცდაზე გამსვლელ პედაგოგებსა და რა მიმართულებით სურთ სწავლა აბიტურიენტებს? - ამ და სხვა საინტერესო თემაზე ხულოს მუნიციპალიტეტის სოფელ ზემო ვაშლოვანის საჯარო სკოლის დირექტორი ამირან აბულაძემ ისაუბრა:

როგორ შეაჯამებდით 2020-2021 სასწავლო წელს? რა გამოწვევების წინაშე დადგა სკოლა, თქვენ როგორც დირექტორი და როგორ მოახერხეთ მათი დაძლევა?


- იყო ერთ-ერთი რთული სასწავლო წელი. პანდემიამ საზოგადოებრივ ცხოვრების ყველა სფეროს დააჩნია დაღი, მათ შორის საგანმანათლებლო საქმიანობას. წინა სასწავლო წლის გამოცდილებიდან გამომდინარე სკოლამ შეძლო სასკოლო სასწავლო გეგმის მორგება არსებულ ვითარებაზე და დისტანციური სწავლებით დასახული მიზნის მეტ-ნაკლებად შესრულება. ვერ ვატარებდით მასობრივ ღონისძიებებს, თუმცა კლასის და ჯგუფის დონეზე მაინც განხორციელდა გარკვეული აქტივობები. დიდი სირთულეები შეგვიქმნა ინტერნეტთან წვდომის და ზოგ შემთხვევაში კომუნიკაციის ელექტრონული საშუალებების უქონლობამ. ყველა პედაგოგი და მოსწავლე ვერ ახერხებდა კოომუნიკაციის ელექტრონული საშუალებების გამოყენებას, რამაც სწავლების ეფექტიანობა შეამცირა.
 
- რამდენად გაიზარდა მშობელთა ჩართულობა სასკოლო-სააღმზრდელო პროცესებში და ძირითადად რა საკითხებს გამოჰყოფდით ამ პროცესში? 

- შექმნილმა ვითარებამ „გვაიძულა“ მშობლებთან მუდმივი კომუნიკაციის დამყარება. დიდი ნაწილი გაგებით მოეკიდა სკოლის წინაშე არსებულ სირთულეებს და მხარში გვედგა დისტანციური სწავლების მთელი პერიოდის განმავლობაში. ამავე დროს დავრწმუნდით, რომ ყველა მშობელს არ ესმის საკუთარი როლი შვილების სწავლების საქმეში, ე.ი. სათანადოდ ვერ ვახერხებთ მშობელთა პედაგოგიზაციას.  

- რა რჩევას მისცემდით მასწავლებელთა გამოცდაზე გამსვლელ პედაგოგებს და რამდენად საჭიროდ მიგაჩნიათ საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციის დადასტურების მსგავსი ფორმა?

- ამ თემაზე იმდენი გვისაუბრია, ვფიქრობ, ზედმეტი იქნება რჩევა-დარიგებების კიდევ ერთხელ კონსტატირება. ყველას ესმის პროცესის არსი და მნიშვნელობა. ვფიქრობ, ბარიერი მასწავლებელთა ნაწილისათვის, სამწუხაროდ, დაუძლეველ სირთულეს წარმოადგენს. მიზანშეწონილად მიგვაჩნია ბარიერის 50%-მდე დაწევა. პედაგოგების სტატუსის ამაღლებაში გადამწყვეტი როლი უნდა მიენიჭოს საგნობრივ ცოდნას და გამოცდის მეშვეობით იყოს შესაძლებელი წინსვლა. პროფესიული კონპეტენცია, რა თქმა უნდა მნიშვნელოვანია, მაგრამ მასწავლებლის მოტივაციის ამაღლებას და სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებას აკადემიური დონის სრულყოფის მუდმივი სწრაფვა უფრო შეუწყობს ხელს. 

- როგორ ფიქრობთ, რამდენად შეიცვალა სხვადასხვა პროფესიებისადმი ახალგაზრდების არჩევანი და ძირითადად რა მიმართულებით სურთ სწავლის გაგრძელება თქვენ მოსწავლეებს?

- პირველად დაფიქსირდა, რომ აბიტურიენტების უმეტესობამ წინა პლანზე პედაგოგიური ფაკულტეტები დააყენა, რაც ძალიან სასიხარულოა. დამამთავრებელი კლასების მოსწავლეთა ნაწილი აცხადებს, რომ ისინი პროფესიულ სასწავლებლებში ჩაირიცხებიან, რაც აგრეთვე მისასალმებელია. ვფიქრობ, საბაზო საფეხურის კურსდამთავრებულებს, ვინც არ აპირებს უნივერსიტეტებში ჩაბარებას, ხელი უნდა შეეწყოთ პროფესიების დაუფლების და ამ გზით თავიანთი ადგილის პოვნა საზოგადოებაში. 

- პირველკლასელთა სკოლაში შესვლის ასაკის სასწავლო წლის დაწყების თარიღთან მიბმა მუდმივი მსჯელობის და აზრთა სხვადასხვაობის საკითხია. თქვენ როგორ უყურებთ აღნიშნულ საკითხს?
     
- არსებული კანონმდებლობა სწორად მიგვაჩნია.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

განათლების მინისტრი საგანმანათლებლო დაწესებულებების დირექტორთა საბჭოს შეხვდა 

თბილისის მერიამ სტუდენტთა დასაფინანსებლად განაცხადების მიღება დაიწყო - ყველა დეტალი ცნობილია

 

შეგროვდება მონაცემებისაბავშვო ბაღების თანამშრომლებზე, აღსაზრდელებსა და მათ მშობლებზე - დეტალები კანონითაა განსაზღვრული

ქცევის ნორმების დარღვევა იწვევს დისციპლინური დევნის დაწყებას

 

 

 

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები
საინტერესო

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

სიახლეები
საზოგადოება