სიახლეები
სამასწავლებლო

„პედაგოგების სტატუსის ამაღლებაში გადამწყვეტი როლი უნდა მიენიჭოს საგნობრივ ცოდნას“ - ზემო ვაშლოვანის საჯარო სკოლის დირექტორი
18-06-2021
-
+


როგორ აჯამებს 2020-2021 სასწავლო წელს? რა გამოწვევების წინაშე დადგა სკოლა და როგორც დირექტორმა, როგორ მოახერხა მათი დაძლევა? რას ურჩევდა გამოცდაზე გამსვლელ პედაგოგებსა და რა მიმართულებით სურთ სწავლა აბიტურიენტებს? - ამ და სხვა საინტერესო თემაზე ხულოს მუნიციპალიტეტის სოფელ ზემო ვაშლოვანის საჯარო სკოლის დირექტორი ამირან აბულაძემ ისაუბრა:

როგორ შეაჯამებდით 2020-2021 სასწავლო წელს? რა გამოწვევების წინაშე დადგა სკოლა, თქვენ როგორც დირექტორი და როგორ მოახერხეთ მათი დაძლევა?


- იყო ერთ-ერთი რთული სასწავლო წელი. პანდემიამ საზოგადოებრივ ცხოვრების ყველა სფეროს დააჩნია დაღი, მათ შორის საგანმანათლებლო საქმიანობას. წინა სასწავლო წლის გამოცდილებიდან გამომდინარე სკოლამ შეძლო სასკოლო სასწავლო გეგმის მორგება არსებულ ვითარებაზე და დისტანციური სწავლებით დასახული მიზნის მეტ-ნაკლებად შესრულება. ვერ ვატარებდით მასობრივ ღონისძიებებს, თუმცა კლასის და ჯგუფის დონეზე მაინც განხორციელდა გარკვეული აქტივობები. დიდი სირთულეები შეგვიქმნა ინტერნეტთან წვდომის და ზოგ შემთხვევაში კომუნიკაციის ელექტრონული საშუალებების უქონლობამ. ყველა პედაგოგი და მოსწავლე ვერ ახერხებდა კოომუნიკაციის ელექტრონული საშუალებების გამოყენებას, რამაც სწავლების ეფექტიანობა შეამცირა.
 
- რამდენად გაიზარდა მშობელთა ჩართულობა სასკოლო-სააღმზრდელო პროცესებში და ძირითადად რა საკითხებს გამოჰყოფდით ამ პროცესში? 

- შექმნილმა ვითარებამ „გვაიძულა“ მშობლებთან მუდმივი კომუნიკაციის დამყარება. დიდი ნაწილი გაგებით მოეკიდა სკოლის წინაშე არსებულ სირთულეებს და მხარში გვედგა დისტანციური სწავლების მთელი პერიოდის განმავლობაში. ამავე დროს დავრწმუნდით, რომ ყველა მშობელს არ ესმის საკუთარი როლი შვილების სწავლების საქმეში, ე.ი. სათანადოდ ვერ ვახერხებთ მშობელთა პედაგოგიზაციას.  

- რა რჩევას მისცემდით მასწავლებელთა გამოცდაზე გამსვლელ პედაგოგებს და რამდენად საჭიროდ მიგაჩნიათ საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციის დადასტურების მსგავსი ფორმა?

- ამ თემაზე იმდენი გვისაუბრია, ვფიქრობ, ზედმეტი იქნება რჩევა-დარიგებების კიდევ ერთხელ კონსტატირება. ყველას ესმის პროცესის არსი და მნიშვნელობა. ვფიქრობ, ბარიერი მასწავლებელთა ნაწილისათვის, სამწუხაროდ, დაუძლეველ სირთულეს წარმოადგენს. მიზანშეწონილად მიგვაჩნია ბარიერის 50%-მდე დაწევა. პედაგოგების სტატუსის ამაღლებაში გადამწყვეტი როლი უნდა მიენიჭოს საგნობრივ ცოდნას და გამოცდის მეშვეობით იყოს შესაძლებელი წინსვლა. პროფესიული კონპეტენცია, რა თქმა უნდა მნიშვნელოვანია, მაგრამ მასწავლებლის მოტივაციის ამაღლებას და სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებას აკადემიური დონის სრულყოფის მუდმივი სწრაფვა უფრო შეუწყობს ხელს. 

- როგორ ფიქრობთ, რამდენად შეიცვალა სხვადასხვა პროფესიებისადმი ახალგაზრდების არჩევანი და ძირითადად რა მიმართულებით სურთ სწავლის გაგრძელება თქვენ მოსწავლეებს?

- პირველად დაფიქსირდა, რომ აბიტურიენტების უმეტესობამ წინა პლანზე პედაგოგიური ფაკულტეტები დააყენა, რაც ძალიან სასიხარულოა. დამამთავრებელი კლასების მოსწავლეთა ნაწილი აცხადებს, რომ ისინი პროფესიულ სასწავლებლებში ჩაირიცხებიან, რაც აგრეთვე მისასალმებელია. ვფიქრობ, საბაზო საფეხურის კურსდამთავრებულებს, ვინც არ აპირებს უნივერსიტეტებში ჩაბარებას, ხელი უნდა შეეწყოთ პროფესიების დაუფლების და ამ გზით თავიანთი ადგილის პოვნა საზოგადოებაში. 

- პირველკლასელთა სკოლაში შესვლის ასაკის სასწავლო წლის დაწყების თარიღთან მიბმა მუდმივი მსჯელობის და აზრთა სხვადასხვაობის საკითხია. თქვენ როგორ უყურებთ აღნიშნულ საკითხს?
     
- არსებული კანონმდებლობა სწორად მიგვაჩნია.

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
პედაგოგ ლადო აფხაზავას საქმეზე პროკურატურამ ბრალი მეზობელს წარუდგინა - საქმის დეტალები
ვის აქვს მასწავლებლის მომზადების სერტიფიკატის მიღების უფლება - ახალი დოკუმენტი ძალაშია
 განიხილება მოსწავლეთა ზღვრული რაოდენობის გაზრდის საკითხიც
3027 აღმზრდელიდან პროფესიული განვითარების ტრენინგმოდული 1895-მა გაიარა წარმატებით
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
მე-10 კლასმა კი სააღდგომო ტრადიციების შედარებითი ანალიზი Power Point-ში, პრეზენტაციის სახით, მოამზადა
აქტივობები საინტერესო და სახალისო იყო თითოეული მოსწავლისთვის
კლუბის მიზანია წიგნის კითხვის პოპულარიზაცია და კითხვის კულტურის დამკვიდრება
„მადლიერების გამოხატვა ადამიანთა განსაკუთრებული თვისებაა და ამასთანავე აუცილებელიც“ 
საინტერესო
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
სიახლეები
საზოგადოება