სიახლეები
ინტერვიუ

„არ შეიძლება ერთ კლასში სხვადასხვა შესაძლებლობის მქონე ბავშვები ისხდნენ“ - ინტერვიუ 2 მოსწავლის მშობელთან
03-04-2018
-
+


შორენა გვირჯიშვილი ორი შვილის,  მე-7 და მე-5 კლასის მოსწავლეების დედაა. ორივე კერძო სკოლაში დაჰყავს, რადგან დარწმუნებულია, რომ იქ უფრო დაცულები არიან. შორენამ ბავშვების განათლების საკითხებთან დაკავშირებით Etaloni.ge-ს საკუთარი შეხედულებები გაუზიარა.

- ჩემი შვილების კერძო სკოლაში შეყვანის მიზეზი, პირველ რიგში, დისციპლინაა, რომელიც საჯარო სკოლებს ნამდვილად აკლიათ. ვხედავ, სწავლის პერიოდში როგორ დადიან ბავშვები ქუჩასა თუ პარკებში. მე კი დარწმუნებული ვარ, რომ ამ დროს ჩემი შვილი ნამდვილად სკოლაშია და არა - ქუჩაში. ასევე, ძალიან მომწონს, კერძო სკოლებში ბავშვებს ერთნაირი ფორმა რომ აცვიათ. გარდა იმისა, რომ ბავშვი უფრო მოწესრიგებული ჩანს, გაცილებით იაფი ჯდება ბავშვის ტანსაცმელი, ვიდრე სხვადასხვა სამოსი რომ ჩააცვა ყოველდღე. თუ მეცოდინება, რომ საჯარო სკოლაში სიარული უსაფრთხოა და სწავლა შესაბამისი, ნამდვილად აღარ გავწევ იმ ხარჯს, რომელსაც ვეწევი კერძო სკოლაში გადასახადის საფასურის გადახდით. ძალიან ბევრ რამეს ვიკლებთ, რომ ბავშვის განათლებასა და სწორ აღზრდაში ჩავდოთ ფული. ამ დროს კიდევ იმაზე რომ ვიფიქროთ, ბავშვი არ დაიჩაგროს კლასელების გვერდით, რადგან მათ ცნობილი ბრენდის სამოსი აცვიათ, აუტანელი გახდება ჩვენი მდგომარეობა. მერე დასცინიან და ოჯახი იძულებულია, შეუძინოს და ა. შ. 

- რაც შეეხება სწავლის პროცესს?

- არ შეიძლება ახლა იმ პრინციპით ვასწავლოთ ბავშვებს, როგორითაც ჩემი თაობის ადამიანები სწავლობდნენ. კი შევიდა გარკვეული ცვლილებები ახსნის თუ მოყოლის პროცესში, მაგრამ, იცით, რას მინდა, რომ მივაღწიოთ? ის 6 საათი, რომელსაც ბავშვი სასწავლო პროცესისთვის ხარჯავს, სრულიად საკმარისი უნდა იყოს იმ დღისთვის და აღარ უნდა ხდებოდეს ბავშვის დატვირთვა სახლში საშინაო დავალებებით, რათა გაცილებით მეტი დრო დარჩეს სპორტისთვის, ხელოვნებისა თუ გართობისთვის. ასეთი გამოცდილება უკვე არსებობს სხვა ქვეყნებში. მაგალითად, ჰოლანდიაში არ არსებობს საშინაო დავალება და იქ განათლება გაცილებით მაღალ დონეზე დგას, ვიდრე სხვა ქვეყნებში. სასწავლო პროცესი სახალისო უნდა იყოს და არა - იძულებითი. ბავშვს ამა თუ იმ საგნის სწავლებისას გარკვეული სტიმული უნდა ჰქონდეს. 

- კერძო სკოლებთანაც გაქვთ მსგავსი შენიშვნები?

- რა თქმა უნდა?! არ შეიძლება ერთ კლასში 20 თუ 30 სხვადასხვა დონის ბავშვი იჯდეს. ზოგი სხარტად აზროვნებს, ზოგი - გაცილებით ნელა. ზოგს სხვა შესაძლებლობა აქვს. გონებრივი შესაძლებლობები უნდა დადგინდეს და ამის მიხედვით უნდა შედგეს კლასები. ერთი დონის ბავშვებთან თუ შესაბამისი სპეციალისტი იმუშავებს და სხვა დონის ბავშვებთან - სხვა, გაცილებით მაღალ შედეგს მივიღებთ. ხომ არ შეიძლება, თევზს ასწავლო ფრენა ან ხეზე ასვლა? მან უნდა იცუროს. ზუსტად ამ პრინციპით უნდა მივუდგეთ სწავლების პროცესსაც.

კერძო სკოლებში ძალიან გადატვირთულია პროგრამა  და მიდიან ძლიერი ბავშვების ტემპით. ამ დროს ვიღაც იჩაგრება. არადა, შეიძლება მას ბევრად მეტი უნარი აქვს სხვა სფეროში. ჩემი ვაჟი ტექნოლოგიურ სასწავლო ცენტრში დამყავს და იქ ზუსტად ასეა - თითოეულ ჯგუფში ჰყავთ ერთი დონის ბავშვები და განსაკუთრებული პროგრამით მუშაობენ. მწვერვალზე ყველა ადის, მაგრამ გზა არის განსხვავებული. ზოგს აქვს უნარი, რომ პირდაპირ ააჭრას და ავიდეს მწვერვალზე, მაგრამ არის ბავშვების კატეგორია, რომლებიც შემოვლითი გზით უნდა ატარო და იქ ისე აიყვანო. შესაბამისად, განათლების სამინისტროც ამ პრინციპით უნდა მიუდგეს სკოლებს. ბავშვების დონის მიხედვით უნდა განისაზღვროს პროგრამები. 20-დან ერთი თუ ვერ იგებს რაიმე ამოცანას, ეს ხომ იმას არ ნიშნავს, რომ ნაკლები შესაძლებლობები აქვს?! მას სხვა კუთხით ექნება გონება განვითარებული და იმ კუთხიდან უნდა მივუდგეთ. ამ დროს კი იჩაგრება.
 
ჩემს შვილებს არ რჩებათ დრო, რომ სპორტსა თუ სხვა წრეებზე იარონ. დილიდან ღამემდე სწავლობენ. ისედაც ყველა ბავშვისთვის ნაძალადევია სწავლის პროცესი და ასეთი დატვირთვა კიდევ უფრო ამძაფრებს ამ შეგრძნებას და ბევრად ნაკლები აქვს შედეგიც - ისიც მოასწროს, ესეც, ის დაწეროს და ა. შ. და ამ რაოდენობაში უკვე ხარისხი იკარგება. გაკვეთილები ისე უნდა წარიმართოს, რომ ბავშვი თვითონ იყოს დაინტერესებული, რომ მოუსმინოს მასწავლებელს, რაღაც გაიგოს და გართობაზე არ იფიქროს. მონდომების ამბავია, რომ გატარდეს შესაბამისი რეფორმა, რათა განათლებული თაობა მივიღოთ. უნდა გავითვალისწინოთ სხვა ქვეყნების გამოცდილება და რაც კარგია, მივიღოთ. სახელმძღვანელოები გაჟღენთილია გაუგებარი ტერმინოლოგიით, რაც ბავშვებისთვის გაუგებარია და, შესაბამისად, საგანიც მიუღებელი ხდება. ძალიან მინდა, ჩვენს შვილებს სკოლაში წასვლა და გაკვეთილებზე ჯდომა უხაროდეთ...

Etaloni.ge-ს პოზიცია აღნიშნულ ინტერვიუსთან დაკავშირებით

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 18 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს ქედის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
სიახლეები
ელექტრონული ჟურნალი გაითიშება - გაფრთხილება მასწავლებლებს
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
ქულას დაკარგავთ, თუ მხოლობითი და მრავლობითი რიცხვი აგერევათ - ისტორიის ჯგუფის რჩევები აბიტურიენტებს
მასწავლებლების ახალი პოლიტიკა და შვებულების დაანგარიშების წესი - ცვლილებები ზოგადი განათლების შესახებ კანონში
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
კითხვები სპორტის სხვადასხვა სახეობებიდან მომზადდა
მოსწავლეებმა ყვავილები დარგეს, კედლის გაზეთი მოამზადეს და ადრე დარგული ნერგები მორწყეს
გარდა ამისა, მოსწავლეებმა თემატური ნამუშევრები შექმნეს, წიგნები წაიკითხეს და დრო ნაყოფიერად გაატარეს
აღსანიშნავია, რომ ისინი გარემოს დაცვის მნიშვნელობასა და აუცილებლობას ნათლად იაზრებენ
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 18 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს ქედის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
სიახლეები
საზოგადოება