სიახლეები
სკოლები

„წიგნებით მეს ძიებაში“- ქუთაისის N33 საჯარო სკოლაში საგანმანათლებლო ფორუმი გაიმართა
29-11-2023
-
+


ქუთაისის N33 საჯარო სკოლაში პროექტის - „წიგნებით მეს ძიებაში“ ფარგლებში, საინტერესო ფორუმი „სოციალური და ემოციური კომპეტენციების მხარდაჭერა სკოლაში“ ჩატარდა.

ფორუმს ესწრებოდნენ ქუთაისის საგანმანათლებლო რესურსცენტრის, ქუთაისის მუნიციპალიტეტის მერიის წარმომადგნელები, ქუთაისის საჯარო და კერძო სკოლების ხელმძღვანელები და პედაგოგები, სულ 50 პირი.

ფორუმზე, როგორც სკოლაში აღნიშნავენ, წარდგენილი იყო პროექტის - „წიგნებით მეს ძიებაში“ პრეზენტაცია, პროექტის უნივერსალურ დონეზე სოციალური და ქუთაისის N33 საჯარო სკოლის მაგალითზე, ემოციური განათლების დანერგვის შედეგები და გამოწვევები. აღნიშნული კომპეტენციების ინტეგრირება სადამრიგებლო პროგრამებსა და საგნობრივ, საგაკვეთილო კურიკულუმებში.

ფორუმის მსვლელობისას ოთხი საჩვენებელი გაკვეთილი ჩატარდა, სადაც პრაქტიკულად იყო ნაჩვენები, თუ როგორ შეიძლება სოციალური და ემოციური კომპეტენციების ინტეგრირება სხვადასხვა საგანსა და სადამრიგებლო საათში.

„ჩვენს სკოლაში, 2023 წლის აპრილიდან დაიწყო სოციალური და ემოციური განთალების დანერგვა უნივერსალურ დონეზე, რაც გულისხმობს ყველა მოსწავლეზე ორიენტირებული პრაქტიკებისა და სტრატეგიების გამოყენებას სოციალური და ემოციური უნარების მხარდასაჭერად. საბაზო საფეხურზე, კერძოდ მე-7 კლასებში.

განხორციელდა სკოლის მასწავლებელთა გადამზადება როგორც პირისპირ ფორმატში, ტრენინგ-სემინარების გამოყენებით, ასევე ონლაინ კურსის დამხარებით. მასწავლებლებმა, თვითშეფასების კითხვარების გამოყენებით, საკუთარ საგაკვეთილო პროცესზე დაკვირვება დაიწყეს. მიღებული შედეგების გათვალისწინებით, შეიმუშავეს სამოქმედო გეგმები, განსაზღვრეს კომპეტენციები, რომელთა განვითარებაც იყო მოსწავლეებში სოციალური და ემოციური კომპეტენციების მხარდაჭერის წინაპირობა“, - აღნიშნავს სკოლის ხელმძღვანელი მარინა ისკაკოვა.

აღნიშნული პროექტის ფარგლებში, საკლასო მოწყობის სხვადასხვა მოდელთან დაკავშირებით, პროექტის ექსპერტ-კონსულტანტმა - სოფიო ძიგრაშვილმა ისუაბრა.

„გაჩნდა საკლასო მოწყობის სხვადასხვა მოდელი – „საკლასო შეთანხმებები“, „გრძნობების თერმომეტრი“, „ემოციების ბორბალი“, „კონფლიქტის ესკალატორი“, „მოსაზრებების ყუთი“. დაინერგა „მე შეტყობინების“ პრაქტიკა, მოსწავლეების ძლიერი მხარეებისა და საჭიროებების იდენტიფიცირებისა და მასწავლებლის რეფლექსიის ინსტრუმენტები, გააქტიურდა ჯგუფური და წყვილში მუშაობის მეთოდი, დისკუსია, საგაკვეთილო პროცესი წარიმართა უნივერსალური სასწავლო დიზაინის პრინციპის გამოყენებით. პარალელურად მუშაობა მიმდინარეობდა მშობლებთან, ინფორმირებულნი გახდნენ სოციალური და ემოციური განათლების მნიშვნელობაზე, პოზიტიური მშობლობის არსზე, გარდატეხის ასაკთან დაკავშირებულ სირთულეებსა და გადაჭრის გზებზე“, - გვიყვება პროექტის ექსპერტ კონსულტანტი სოფიო ძიგრაშვილი.

როგორც სკოლაში აღნიშნავენ, მართალია, პროექტი მხოლოდ შვიდთვიანი იყო, მაგრამ ქუთაისის N33 სკოლაში, სოციალური და ემოციური კომპეტენციების მხარდაჭერა კვლავ გაგრძელდება, რაც უკვე სასკოლო კურიკულუმსა და სასწავლო გეგმაში არის ასახული.

პროექტს „წიგნებით მეს ძიებაში“ კონსულტაციისა და ტრენინგების ცენტრის მხარდაჭერით, სკოლა ლაბის სკოლების გაძლიერების ინიციატივის ფარგლებში აფინანსებს გერმანული ფონდი Bread for the world.

იხილეთ ფოტოები:


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

ფიზიკის გამოცდაზე გამოყენებული ტესტი ცნობილია - დეტალები

„პედაგოგს ისეთი მიდგომები უნდა ჰქონდეს, რომ დააინტერესოს მოსწავლე“ - ქიმიის გამოცდიდან გამოსული მასწავლებლობის მსურველები ტესტის შესახებ საუბრობენ

გრაფიკები, იმპულსები, მუხტები... - ცნობილია, რა წერეს აბიტურიენტებმა ფიზიკის გამოცდაზე

პიროვნება
სკოლები

სკოლაში თითოეული მოსწავლის ინტერესებზე მორგებული გარემოა შექმნილი

ახალქალაქის ცენტრალურ პარკში კონკურსის ფინალური ეტაპის შემაჯამებელი ღონისძიება გაიმართა

კვლევაში აქტიურად იყვნენ ჩართულნი მოსწავლეები, მშობლები, პედაგოგები და დირექცია

მოსწავლეებმა შეისწავლეს სამხედრო დისციპლინები - ტოპოგრაფია და სამხედრო ნავიგაცია

საინტერესო

„მე არასდროს მიფიქრია საჯარო სკოლაში გადასვლაზე, დიდი და წარმატებული ოჯახის წევრი ვარ და ეს ძალიან მახარებს“

ესპანეთში, ბავშვები  დაახლოებით 10-12 კვირა ისვენებენ, სკოლები ივნისის დასასრულს ასრულებენ სასწავლო პროცესს 

საკვებ რაციონში C ვიტამინით მდიდარი ხილის ჩართვა ამ სეზონზე ენერგიის შესანარჩუნებლად ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა

მაშ, რა საფრთხე იმალება მზიანი დღეების მიღმა?

სიახლეები
საზოგადოება