სიახლეები
სიახლეები

რატომ არის სასწავლო პროცესში ვიზუალური რესურსების გამოყენება აუცილებელი?
07-02-2023
-
+


თანამედროვე სწავლება მოსწავლეზე ორიენტირებულ სასწავლო გარემოს მოითხოვს, სადაც თითოეულ ბავშვს ექნება საშუალება, მიიღოს და გამოავლინოს ცოდნა იმ გზით, როგორითაც გაუმარტივდება.

მოსწავლეზე ორიენტირებულ მიდგომაზე საუბარია მესამე თაობის  ეროვნულ სასწავლო გეგმაშიც, სადაც განმარტებულია, რომ ყველა მოსწავლე არის უნიკალური თავისი ინდივიდუალური ფიზიკური და ფსიქიკური მახასიათებლებით, შესაძლებლობებით, ემოციებით, ინტერესებით, პირადი გამოცდილებით, აკადემიური საჭიროებებით და სწავლის სტილით, რაც გათვალისწინებული უნდა იყოს სწავლა-სწავლების დროს.

სწორედ აღნიშნულიდან გამომდინარე, მასწავლებელმა სასწავლო პროცესში უნდა გამოიყენოს როგორც ვერბალური რესურსი (სიტყვიერი ინსტრუქცია, განმარტება), ასევე ვიზუალური (ნახატი, ფოტო, ვიდეო...).

ვიზუალური რესურსები მნიშვნელოვანია, რადგან ინფორმაციის უმეტესი ნაწილი სწორედ მხედველობით აღიქმება. ისეთი მასალები როგორიცაა ფოტო, ვიდეო, ნახატი, გრაფიკა, საშუალებას იძლევა, ახსნილი მასალა მოსწავლეებმა მარტივად აღიქვან.

ვიზუალური რესურსების გამოყენება არათუ სასურველი, აუცილებელიც კია ისეთ კლასებში, სადაც სმენის დარღვევის ან დასწავლის სირთულეების მქონე მოსწავლეები სწავლობენ, რადგან ასეთ ბავშვებს უჭირთ მოსმენილის გაგება და აღქმა.

მრავალფეროვანი სასწავლო რესურსების გამოყენება მნიშვნელოვანია, რადგან მხოლოდ ბეჭდური სახით მიღებული ინფორმაცია ყველა მოსწავლისთვის თანაბრად გასაგები არაა. როგორც წესი, სახელმძღვანელოებში დიდი ნაწილი სწორედ ტექსტებს ეთმობა. ამ სახის ინფორმაციის მიღება კი გაუჭირდება ბავშვს, რომელმაც კითხვა გამართულად არ იცის ან წაკითხულიდან აზრი ზუსტად ვერ გამოაქვს. მხოლოდ ტექსტებზე მუშაობა რთულია მცირედმხედველი მოსწავლეებისთვისაც.

სასწავლო გარემო რომ ყველა მოსწავლეზე იყოს მორგებული, ამისთვის საჭიროა, მათ ისეთი რესურსები შევთავაზოთ, როგორითაც მასალას უკეთ აღიქვამენ. მაგალითად: ტექსტის გარდა, ფოტო, ვიდეო, ანიმაცია, დიაგრამა, ილუსტრაცია, კომიქსი, ცხრილი და სხვა.

მოსწავლეზე ორიენტირებულ სასწავლო გარემოზე როდესაც ვსაუბრობთ, უნდა გავითვალისწინოთ, რომ ზოგიერთ კლასში არიან მოსწავლეები, რომლებსაც მხედველობასთან დაკავშირებული პრობლემა აქვთ და მათთან მხოლოდ ვიზუალური რესურსების გამოყენება არ კმარა, ასეთ ბავშვებს უნდა შევთავაზოთ ალტერნატიული სასწავლო მასალაც, რომელშიც გამოყენებული იქნება დიდი ზომის მკვეთრი შრიფტი.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 18 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს ქედის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
სიახლეები
ელექტრონული ჟურნალი გაითიშება - გაფრთხილება მასწავლებლებს
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
ქულას დაკარგავთ, თუ მხოლობითი და მრავლობითი რიცხვი აგერევათ - ისტორიის ჯგუფის რჩევები აბიტურიენტებს
მასწავლებლების ახალი პოლიტიკა და შვებულების დაანგარიშების წესი - ცვლილებები ზოგადი განათლების შესახებ კანონში
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
კითხვები სპორტის სხვადასხვა სახეობებიდან მომზადდა
მოსწავლეებმა ყვავილები დარგეს, კედლის გაზეთი მოამზადეს და ადრე დარგული ნერგები მორწყეს
გარდა ამისა, მოსწავლეებმა თემატური ნამუშევრები შექმნეს, წიგნები წაიკითხეს და დრო ნაყოფიერად გაატარეს
აღსანიშნავია, რომ ისინი გარემოს დაცვის მნიშვნელობასა და აუცილებლობას ნათლად იაზრებენ
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 18 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს ქედის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
სიახლეები
საზოგადოება