მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებმა, რომლებსაც სტატუსის ცვლილება სურთ, გარკვეული მოთხოვნები უნდა დააკმაყოფილონ. უკვე ცნობილია, რომ მათ გამოცდის ჩაბარება მოუწევთ დიდაქტიკაში, იგივე უნარებში. ამას გარდა კი, სტატუსის ასამაღლებლად პორტფოლიოს წარდგენა მოუწევთ, ეს კი გულისხმობს საკმაოდ ფართო სპექტრს - 10-15 პროექტს.
მაგალითად, საბუნებისმეტყველო მიმართულებით შეიძლება ჰქონდეთ პროექტი დენდროლოგიურ პარკზე, ან წარმოადგინონ ინტეგრირებული გაკვეთილები ქიმიის, ფიზიკის ან მათემატიკის მასწავლებლებთან... აჩვენონ კვლევა, რომელიც ჩაატარეს; ჯგუფი კი შეაფასებს, სტანდარტებიდან გამომდინარე, რამდენად იმსახურებს ესა თუ ის მასწავლებელი წამყვანის ან მენტორის სტატუსს.
უფრო კონკრეტულად, პორტფოლიოსთვის მასწავლებლებს მოეთხოვებათ:
გაკვეთილზე კოლეგების მიწვევა და მათი გამოხმაურების ანალიზი;
ტრენინგში მონაწილეობა, სასწავლო გეგმის შედგენა;
საკითხის დამოუკიდებლად შესწავლა, თვითრეფლექსიის ჟურნალის წარმოება, წიგნის განხილვაში მონაწილეობა,
გაკვეთილების ერთობლივი დაგეგმვა, კონფერენციაზე მოხსენების გაკეთება;
სასწავლო რესურსების შექმნა, პრეზენტაციები და დისკუსიები მრავალრიცხოვან პროფესიულ ჯგუფებში;
საკუთარი პედაგოგიური პრაქტიკისა და სკოლის საჭიროებების კვლევა; კვლევაში მონაწილეობა;
ექსპერტთან კონსულტაცია, „კრიტიკული მეგობრის“ ინსტიტუტი - სხვა მასწავლებლების გაკვეთილებზე დასწრება, დაკვირვება და ეფექტური უკუკავშირის მიცემა...
და, ეს არასრული ჩამონათვალია იმ აქტივობებისა, რომელიც პედაგოგებს პორტფოლიოსთვის სჭირდებათ და რომლის გარეშეც სტატუსს უბრალოდ ვერ აიმაღლებენ.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
ვაუჩერული დაფინანსების ოდენობა გაიზარდა - ცვლილებები კანონში
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი