მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებმა, რომლებსაც სტატუსის ცვლილება სურთ, გარკვეული მოთხოვნები უნდა დააკმაყოფილონ. უკვე ცნობილია, რომ მათ გამოცდის ჩაბარება მოუწევთ დიდაქტიკაში, იგივე უნარებში. ამას გარდა კი, სტატუსის ასამაღლებლად პორტფოლიოს წარდგენა მოუწევთ, ეს კი გულისხმობს საკმაოდ ფართო სპექტრს - 10-15 პროექტს.
მაგალითად, საბუნებისმეტყველო მიმართულებით შეიძლება ჰქონდეთ პროექტი დენდროლოგიურ პარკზე, ან წარმოადგინონ ინტეგრირებული გაკვეთილები ქიმიის, ფიზიკის ან მათემატიკის მასწავლებლებთან... აჩვენონ კვლევა, რომელიც ჩაატარეს; ჯგუფი კი შეაფასებს, სტანდარტებიდან გამომდინარე, რამდენად იმსახურებს ესა თუ ის მასწავლებელი წამყვანის ან მენტორის სტატუსს.
უფრო კონკრეტულად, პორტფოლიოსთვის მასწავლებლებს მოეთხოვებათ:
გაკვეთილზე კოლეგების მიწვევა და მათი გამოხმაურების ანალიზი;
ტრენინგში მონაწილეობა, სასწავლო გეგმის შედგენა;
საკითხის დამოუკიდებლად შესწავლა, თვითრეფლექსიის ჟურნალის წარმოება, წიგნის განხილვაში მონაწილეობა,
გაკვეთილების ერთობლივი დაგეგმვა, კონფერენციაზე მოხსენების გაკეთება;
სასწავლო რესურსების შექმნა, პრეზენტაციები და დისკუსიები მრავალრიცხოვან პროფესიულ ჯგუფებში;
საკუთარი პედაგოგიური პრაქტიკისა და სკოლის საჭიროებების კვლევა; კვლევაში მონაწილეობა;
ექსპერტთან კონსულტაცია, „კრიტიკული მეგობრის“ ინსტიტუტი - სხვა მასწავლებლების გაკვეთილებზე დასწრება, დაკვირვება და ეფექტური უკუკავშირის მიცემა...
და, ეს არასრული ჩამონათვალია იმ აქტივობებისა, რომელიც პედაგოგებს პორტფოლიოსთვის სჭირდებათ და რომლის გარეშეც სტატუსს უბრალოდ ვერ აიმაღლებენ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„თუკი აბიტურიენტები განაცხადს/დოკუმენტს არ წარმოადგენენ შესაბამის ვადებში, ისინი ვერ მიიღებენ მონაწილეობას ერთიან ეროვნულ გამოცდებში“
„ჩვენ ალბათ ვერ ვხვდებით, რომ უკვე მომავლის სკოლაში ვართ...“
აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი - ნატო ნანავა
„ვცდილობთ, სასკოლო აქტივობები ისე დავგეგმოთ, დროის გამოწვევებსაც ვუპასუხოთ, ბავშვებიც არ გადავღალოთ“...