რამდენი ხანი უნდა ისაუბროს მასწავლებელმა გაკვეთილზე? - რჩევები
23-09-2019
დაკოპირებულია
-
+
გაკვეთილზე მასწავლებლის ჭარბი საუბარი მოსწავლის საუბრის დროს ამცირებს, რაც არ არის სახარბიელო.
არ არსებობს კონკრეტული წესი, პედაგოგი რამდენ ხანს უნდა საუბრობდეს, თუმცა 45-წუთიანი გაკვეთილიდან 25 წუთს თუ თვითონ საუბრობს და კლასში 20 მოსწავლე ჰყავს, თითოეულ მოსწავლეს აზრის გამოსახატავად მხოლოდ 1 წუთი დარჩება.
რატომ უნდა შეამცირონ მასწავლებლებმა მათი სასაუბრო დრო?
მოსწავლეები კონცენტრაციას კარგავენ, იწყენენ და მოსმენის ხარისხი იკლებს;
მასწავლებლები ზედმეტი საუბრისას მოსწავლეებს ხშირად ისეთ ინფორმაციას აწვდიან, რასაც ისინი დამოუკიდებლადაც მოიპოვებენ. მაგალითად, გრამატიკულ წესებს, უცნობ სიტყვებს და ა.შ. მასწავლებლის რთული ტერმინოლოგია მოსწავლეებისთვის მოსაწყენი გახდება და მას ტემპში ვერ მიყვებიან;
მასწავლებელმა დომინანტის როლი არ უნდა ითამაშოს და მოსწავლეები მხოლოდ რესპონდენტებად არ უნდა აქციოს. წინააღმდეგ შემთხვევაში მოსწავლეები თავიანთ წილ პასუხისმგებლობას აღარ აიღებენ და წინასწარ მიხვდებიან მასწავლებელი როდის და რას გააკეთებს.
სტრატეგიები, მასწავლებელმა როგორ უნდა შეამციროს არასასურველი საუბარი
ბავშვებს მიეცით ცოდნის გამოვლენის საშუალება. მოსწავლეებს თუ თავიანთ მაგალითებზე დაყრდნობით ასაუბრებთ, ზედმეტი ახსნა-განმარტებებიც აღარ დასჭირდებათ;
გამოიყენეთ სხეულის ენა, მიმიკები, ჟესტები;
მოსწავლეებს მიეცით საშუალება დავალებებზე ერთმანეთში იმსჯელონ. მაგალითად, ერთ მოსწავლეს სთხოვეთ აირჩიოს სხვა, რომელიც შეკითხვას უპასუხებს;
გამოიყენეთ მარტივი ინსტრუქციები;
შეინარჩუნეთ სიმშვიდე! - სიმშვიდე მნიშვნელოვანია, როდესაც მოსწავლეები ინდივიდუალურად მუშაობენ. მიეცით გარკვეული დრო ინსტრუქციებს შორის, რომ დაფიქრდნენ და ისე გიპასუხონ. ხშირმა კარნახმა, მინიშნებებმა და კითხვის პერიფრაზირებამ არასასურველი შედეგი შეიძლება მოგცეთ მაშინ, როდესაც უბრალოდ საჭიროა ბავშვებს ჰქონდეთ დრო თვითონ მოიფიქრონ პასუხები.
გაკვეთილზე მასწავლებლის ბევრი საუბრის პოზიტიური მხარეები
მასწავლებლის ბევრი საუბარი განსაკუთრებით სასარგებლოა, როდესაც ის უცხო ენას ასწავლის, რადგან მოსწავლეებს მოტივაცია ემატებათ, როდესაც პედაგოგი მასალას რეალურ მაგალითებზე დაყრდნობით ხსნის. მოსწავლეებისთვის ეს უფრო საინტერესოა, ვიდრე ვიდეოებსა და აუდიო-ჩანაწერებში უცხო ხალხის მოსმენა, რომლებთანაც მოსწავლეებს პირადი ინტერესები არ აქვთ;
ხშირი გამოკითხვა სასარგებლოა მოსწავლის ყურადღების მისაპყრობად;
მასწავლებლის ინიციატივით წამოწყებული საუბარი მოსწავლეებს საპასუხოდ იწვევს;
გაკვეთილის დაწყებისას ანეკდოტების ან საინტერესო ისტორიების მოყოლა შეიძლება გახდეს სტიმული მოსწავლეების გასააქტიურებლად. ისტორიების მოსმენა სახალისოა როგორც დაბალი, ისე მაღალი კლასების ნებისმიერი აკადემიური მოსწრების მოსწავლისთვის.