სიახლეები
რჩევები

როგორ უნდა დაყოთ მოსწავლეები ჯგუფური სამუშაოსთვის? - რჩევები მასწავლებლებს
19-08-2019
-
+


რა დროს უთმობთ იმაზე ფიქრს თუ როგორ დააჯგუფებთ მოსწავლეებს დავალებების შესასრულებლად? იცავთ თუ არა ბალანსს ინდივიდუალურად, წყვილებში, ჯგუფში და მთელ კლასში სამუშაოს შორის? აძლევთ თუ არა მოსწავლეებს ნებას გადაწყვიტონ ვისთან ერთად იმუშავებენ? - ეს კითხვები მასწავლებლებს ყოველდღიურ მუშაობაში უჩნდებათ.

etaloni.ge მოგიყვებათ დაჯგუფების სამი გზის უპირატესობებსა და სისუსტეებზე. ეს გზებია: მოსწავლეებს მისცეთ საშუალება თვითონ დააკომპლექტონ ჯგუფები, შემთხვევითობის პრინციპით შექმნათ ან თქვენი ნებით დააკომპლექტოთ ისინი.

მიეცით მოსწავლეებს არჩევანის საშუალება

მოსწავლეებს თუ მისცემთ არჩევანის საშუალებას ნახავთ, რომ ისინი ყოველთვის ერთსა და იმავე ბავშვებთან დაჯგუფდებიან. ამ შემთხვევაში ჩნდება საფრთხე, რომ კლასში ელიტური დაჯგუფებები შეიქმნას. მეგობრები ერთად ყოველთვის ვერ მუშაობენ კარგად, ამიტომ ერთად მუშაობის შესაძლებლობა რაღაც სიხშირით შეიძლება მისცეთ.

კლასის მენეჯმენტს ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს. მასწავლებლების ნაწილი ფიქრობს, რომ მოსწავლეების „უძრავ ჯგუფებად“ ჩამოყალიბება ზიანის მომტანია კლასის დინამიურობისთვის. არსებობს მოსაზრება, რომ მოსწავლეები ერთსა და იმავე ადგილას ორი გაკვეთილის განმავლობაშიც კი არ უნდა ისხდნენ.

მოზარდები შეიძლება უხალისოდ შეხვდნენ გადაჯდომის იდეას, თუმცა მათი შერევა სასარგებლო იქნება გაკვეთილის ხარისხისთვის.

შემთხვევით შერჩევა

შემთხვევით შერჩევა ყველაზე სამართლიანია. თუ გჭირდებათ ხუთკაციანი ჯგუფი და გყავთ 20 მოსწავლე, მიანიჭეთ ყველა მოსწავლეს რიცხვები 1-დან 4-მდე და ამ რიცხვების მიხედვით დააჯგუფეთ. შეგიძლიათ გამოიყენოთ სხვდასხვა ფერის ბარათები და მსგავსი ფერების მფლობელები ერთად დააჯგუფოთ. 

შექმნათ ჯგუფები თქვენ თვითონ

დავალების საჭიროებიდან გამომდინარე, შესაძლოა გინდოდეთ, რომ ერთ ჯგუფში გყავდეთ როგორც ძლიერი, ისე სუსტი მოსწავლეები ან ყველა ძლიერ მოსწავლეს ერთად მოუყაროთ თავი. მოსწავლეებს, შესაძლოა, გაუჩნდეთ სურვილი გაიგონ რატომ დააჯგუფეთ ისინი ერთად, თუმცა თქვენ უნდა გადაწყვიტოთ ეტყვით თუ არა რა მიზნით დაყავით ასე. ბავშვები მარტივად ხვდებიან, რომ თქვენ ისინი მათი უნარების ან ცოდნის მიხედვით დააჯგუფეთ, ამიტომ უნდა დაფიქრდეთ როგორ აუხსნით თქვენს გადაწყვეტილებას. საჭიროების შემთხვევაში უნდა შეგეძლოთ მოსწავლეების დარწმუნება რომ თქვენი გადაწყვეტილება მართებულია.

წინასწარ გადაწყვიტეთ როგორ დაყოფთ ჯგუფებს და არა კლასში, გაკვეთილის მიმდინარეობისას

საბოლოოდ აღმოაჩენთ, რომ დავალებების სპეციფიკიდან გამომდინარე, სამივე გზა გამოსადეგია სხვადასხვა დროსა და სხვადასხვა მოსწავლეებთან.


კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

უქმდება თუ არა ეროვნული გამოცდები ? - კითხვას განათლების მინისტრი პასუხობს 

დაფინანსება უნივერსიტეტებზე გადანაწილდება იმის მიხედვით, პროფილურად რომელ უნივერსიტეტზე რა მოთხოვნა იქნება - კიდევ რა იცვლება რეფორმის შედეგად

პედაგოგებისა და სკოლის დირექტორებისთვის ვებინარი ჩატარდება - დეტალები

როგორ გავაუმჯობესოთ მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრება? - სკოლის დირექტორები წარმატებული სკოლის ფორმულას გვიზიარებენ 

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
პირველკლასელები პირველ ასო-ბგერებს გაეცნენ და საზეიმო, სასწავლო-შემეცნებით თუ სახალისო აქტივობები დიდი ენთუზიაზმით შეასრულეს
 

„შემოქმედებითი აქტივობა იდეალურია შემოდგომის სილამაზის უკეთ აღსაქმელად“

„ყველა პირველკლასელს ვულოცავთ ანბანის შემობრძანებას და ვუსურვებთ საუკეთესო მოსწავლეობას

საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

სიახლეები
საზოგადოება