სიახლეები
სიახლეები

როგორ შევაფასოთ მოსწავლე კომპლექსურ დავალებაში ისე, რომ მისი სწავლისადმი მოტივაცია გაიზარდოს?
26-05-2023
-
+


მოსწავლეებს საჭიროებების მიხედვით შეთავაზებული დავალებები ავითარებს, თუმცა არანაკლებ მნიშვნელოვანია შესრულებული დავალების შესწორება ისე, რომ მიღებულმა შეფასებამ ბავშვს სწავლისადმი მოტივაცია გაუჩინოს და არა პირიქით.

ნებისმიერ დავალებას, რომელსაც მოსწავლეებს ვთავაზობთ, უნდა ახლდეს შეფასების რუბრიკაც. მოსწავლემ დავალების შესრულებამდე გარკვევით უნდა იცოდეს, რას ითხოვთ მისგან, რას მიექცევა ყურადღება მის ნამუშევარში და რის მიხედვით შეფასდება ის.

მოსწავლის ცოდნის დასადგენად შეგიძლიათ ჰოლისტური და ანალიტიკური რუბრიკის გამოყენება. აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ ჰოლისტური რუბრიკა ნაკლები ინფორმაციის შემცველია, ამიტომ თუ აპირებთ, რომ მოსწავლეს განმსაზღვრელი შეფასება დაუწეროთ, უმჯობესია, ანალიტიკური რუბრიკა გამოიყენოთ.

ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ კომპლექსური დავალებები სოლო ტაქსონომიის მიხედვით უნდა შეფასდეს, რათა მოსწავლის ცოდნის დონე გამოიკვეთოს და პედაგოგმა მოსწავლის საჭიროებები უკეთესად დაადგინოს. მიუხედავად იმისა, მოსწავლეთა ნამუშევრებს რომელი ხერხით შეამოწმებთ, ყველა შემთხვევაში განმავითარებელი უკუკავშირი აუცილებელია.

მოსწავლეების სწავლისადმი მოტივაცია გაიზრდება თუ გაითვალისწინებთ შემდეგს:

  • მოსწავლეებს მიეცით საშუალება, თავად შეაფასონ საკუთარი ნამუშევარი და ჩაუღრმავდნენ შეცდომებს.
  • გაეცით ეფექტური უკუკავშირი, რომელიც ფოკუსირებული იქნება მიღწეული შედეგების ხარისხზე.
  • მოსწავლეებს აუხსენით, რა უნდა გააკეთონ სწავლის გაუმჯობესებისთვის.
  • მოსწავლეებს ასწავლეთ საკუთარი შედეგების ანალიზი, რათა გააცნობიერონ, რა არის მათი ძლიერი მხარე, რა უნდა გააუმჯობესონ, რას უნდა მიაქციონ მეტი ყურადღება და ა.შ.
  • შეაფასეთ ისე, რომ მოსწავლეს არ გაუჩნდება შეცდომების დაშვების შიში. არ დააკნინოთ ცუდად შესრულებული დავალების გამო. შთააგონეთ, რომ შეცდომები სწავლის თანმდევია.

შექმენით გარემო, სადაც მოსწავლეს არ გაუჩნდება შეცდომების დაშვების შიში - ყველაფერი, რაც განმავითარებელ შეფასებას ეფექტურს გახდის

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
პროფესიული უნარების გამოცდის საცდელი ტესტირების შედეგები ცნობილია
ტესტირებაში მონაწილოება ათასამდე მსურველმა მიიღო
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
საქველმოქმედო აქციას ხელმძღვანელობდნენ პედაგოგები: ინგა კვერნაძე და ზაიარა ტყაბლაძე
როგორც სკოლაში გვიყვებიან, ღონისძიება სახალისო იყო და რაც მთავარია, მშობლიური ენის სიყვარულსა და პატივისცემას აღვივებდა
აქტივობები ძალიან საინტერესო და მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებაზე ორიენტირებული იყო
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ხობის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 23 გუნდი ეჯიბრება
სიახლეები
საზოგადოება