სიახლეები
სამასწავლებლო

„სადიაგნოსტიკო ტესტირება მასწავლებლის თვითშეფასებისთვის კარგი საშუალებაა ​“- ხევაშენის საჯარო სკოლის დირექტორი ცისანა ობოლაძე
06-05-2022
-
+


2021-2022 სასწავლო წელი დასასრულს უახლოვდება. პედაგოგებისთვის და განსაკუთრებით კი დირექტორებისთვის მიმდინარე წელი სიახლეებითა და ცვლილებებით იყო დატვირთული. საინტერესოა რას ფიქრობენ საქართველოს წარმატებული სკოლების დირექტორები ისეთ მნიშვნელოვან საკითხებზე, როგორებიც არის ჰიბრიდული სწავლება, სადიაგნოსტიკო ტესტირება და ა.შ.

ამ მეტად მნიშვნელოვან საკითხებზე აზრის გასაგებად etaloni.ge ადიგენის მუნიციპალიტეტის სოფელ ხევაშენის საჯარო სკოლის დირექტორს, ცისანა ობოლაძეს დაუკავშირდა.

- სასწავლო წელი დასასრულს უახლოვდება, როგორ შეაფასებდით განვლილ პერიოდს ?

- სასწავლო წელს სამივე რგოლი: მოსწავლე, მშობელი და მასწავლებელი ჯანმრთელად ვასრულებთ. სკოლის ყოველდღიური ცხოვრება: მხიარული, თანამშრომლობითი, აქტიური, უსაფრთხო და უკონფლიქტოა. ვფიქრობ, უპირველესი მიღწევა ეს არის.

- როგორ ფიქრობთ, უნდა დარჩეს თუ არა სწავლის ჰიბრიდული მოდელი მომავალშიც?

- მიმაჩნია, რომ უნდა დარჩეს. ჩემს სკოლაშიც არის შემთხვევები, როცა მშობლები გასული არიან სამუშაოდ და 3 წლამდე ბავშვის მოსავლელად მოსწავლე იძულებულია სახლში დარჩეს. ის სკოლისგან და კლასელებისგან მოწყვეტილი არ უნდა იყოს. თუნდაც ბავშვთან ერთად მასწავლებლის და მეგობრების დანახვა მისთვის ბევრს ნიშნავს. ამავე დროს, თუ აუცილებელი გარემოება არ არის, სკოლაში უშუალო კონტაქტს მოსწავლის მრავალმხრივ განვითარებაში ალტერნატივა არ აქვს.

- როგორ აფასებთ სადიაგნოსტიკო ტესტირების ჩატარებას და ხედავთ თუ არა მის საჭიროებას?

- ჩვენი სკოლა ყოველ შემოთავაზებაზე მე-4 და მე-6 კლასელების ტესტირებას (ე.წ. GCAT) ატარებდა . მიმაჩნია საჭიროდ, რადგან მასწავლებელთა უმრავლესობა ჯერ კიდევ სუბიექტურად აფასებს თავის მუშაობას (ამბობს, რომ მთელი ენერგია ჩადო გაკვეთილზე, ყველა მოსწავლემ გაიგო საკითხი, მაგრამ სახელმძღვანელოს გარედან შეტანილ საკითხს უმრავლესობა პასუხს ვერ სცემს. აქედან დასკვნა: მოსწავლეს უჭირს დამოუკიდებლად აზროვნება). სადიაგნოსტიკო ტესტირება კი კარგი საშუალებაა მასწავლებლის თვითშეფასებისთვის (და რა თქმა უნდა, სწავლების სტრატეგიების კორექტირებისთვის).

- თქვენი პირადი შეხედულებით, რას შეცვლიდით სკოლასა თუ სასწავლო პროცესში ?

- თითოეულ სკოლაში კონკურსის წესით 20 მასწავლებელზე ერთ მწვრთნელს (ე.წ. ქოუჩს) შევარჩევდი, რომელსაც მასწავლებელთა პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვა (მას ექნებოდა უფლება გაკვეთილებზე დასწრების, მასწავლებლის საჭიროების დადგენის, ტრენინგების ჩატარების და მასწავლებლის შეფასების) დაევალებოდა. ცოტა მკაცრად გამომდის, მაგრამ სამწუხაროდ არსებობენ მასწავლებლები, რომლებიც მხოლოდ „ესწრებიან“ ტრენინგებს, მაგრამ პრაქტიკაში არანაირ გამოცდილებას არ ნერგავენ (მიაჩნიათ, რომ თავად უკეთ ასწავლიან, მაგრამ მოსწავლეთა აკადემიური შედეგები სხვას ამბობენ). აქ ბევრი სამსჯელოა იმაზე, სკოლამ მასწავლებლის პროფესიულ განვითარებაზე და ა.შ.უნდა იზრუნოს, მაგრამ ეს იმდენ რამეს მოიცავს, ცალკე გამოყოფას საჭიროებს (ჩემი პირადი აზრით, რა თქმა უნდა).

- ბოლო პერიოდში, განათლების სისტემაში დანერგილ რომელ სიახლეს იწონებთ ყველაზე მატად და რატომ?

- მიმაჩნია, რომ ყველა სიახლე საჭიროებისთვის ინერგება თუმცა, საჭიროა ამ სიახლეების სკოლის სტრუქტურებთან სწორად მიტანა და მორგება სკოლის დირექტორის მიერ.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

რა კვალიფიკაცია მოეთხოვებათ დასაქმების მსურველებს - ბაღების ავტორიზაციის  საბჭოს წევრობის კანდიდატთა შესარჩევად ვაკანსია გამოცხადდა

ეროვნული სასწავლო გეგმის მისიაა მოსწავლის ჰოლისტური განვითარება

ვალდებულება, რომელიც თითოეულ შერჩეულ მასწავლებელს ექნება - შეხსნება პედაგოგებს 

განაცხადები მიიღება 3 სექტემბრიდან 3 ოქტომბრის 18:00 საათამდე მხოლოდ ელექტრონულად სპეციალური პროგრამის გამოყენებით

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები

„ტრადიციად, პირველკლასელებს სკოლის დაწყების წინა დღეს მშობლებთან ერთად ვხვდებით, ვათვალიერებინებთ სკოლას“

საინტერესო

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

სიახლეები
საზოგადოება