სიახლეები
სიახლეები

„როგორიც არის მასწავლებელი, ისეთია განათლების სისტემა“ - მანანა რატიანი
09-04-2022
-
+


მასწავლებლებს გამოცდებზე რეგისტრაციისთვის რამდენიმე დღე რჩებათ და სანამ დუღილის ტეპერატურა მაქსიმალურ ნიშნულს მიაღწევს, განათლების საკითხების მკვლევარი, მანანა რატიანი პედაგოგებისთვის რამდენიმე აქტუალურ საკითხს განიხილავს. იგი აცხადებს, რომ „მასწავლებელი ყველაზე მნიშვნელოვანი რგოლია განათლებაში და როგორიც არის მასწავლებელი, ისეთივეა განათლების სისტემა“.

ზოგადად რას ცვლის პედაგოგების სტატუსები სისტემაში, მაშინ, როცა ისინი საგამოცდოდ მომზადებაში დიდ დროსა და ენერგიას ხარჯავენ, ეს კი მოსწავლეებს აკლდება? - მსგავს კითხვას ხშირად მოისმენთ, განათლების სპეციალისტს კი ამ მხრივ საკუთარი არგუმენტი აქვს:

„ეს წუხილი მეც ხშირად მომისმენია, თუმცა ბოლომდე ვერ დავეთანხმები, რადგან ნებისმიერი ლიტერატურა, რომელსაც ეცნობა, პროფესიული განვითარების საშუალება, რომელსაც მიმართავს... საბოლოოდ უნდა აისახებოდეს საკლასო ოთახზე და ამ ცოდნის გადატანა არ ხდება საკლასო ოთახში, ესე იგი, პროფესიული განვითარება თავის შედეგს ვერ აღწევს.

რაც შეეხება სტატუსებს, როდესაც მასწავლებლების სტატუსზეა დამოკიდებული სახელფასო ანაზღაურება, მათ უნდა ჰქონდეთ შესაძლებლობა, წავიდნენ წინ“, - აღნიშნავს რატიანი, თუმცა იქვე დასძენს, რომ არ არსებობს კვლევა, რომელიც თვალსაჩინოს გახდიდა სხვადასხვა სტატუსის მქონე მასწავლებლების მიერ ჩატარებული გაკვეთილების ხარისხს:

„არავის გაუზომავს და ზუსტად არ ვიცით, სტატუსიანი მასწავლბლის საგაკვეთილო პროცესი უკეთესია თუ არა, ეს შეიძლება იყოს ძალიან სუბიექტური აზრი და ვიდრე კვლევა არ განხორციელდება, დანამდვილებით ვერაფრს ვიტყვით.

მანანა რატიანმა მასწავლებლეთა პროფესიული წინსვლის სქემაზეც ისაუბრა: „აქ მნიშვნელოვანია, რომ სამინისტრო აანონსებდა სქემის ცვლილებას, რამაც გააჩინა დიდი უნდობლობა სისტემისადმი, უკეთესი კი ვერაფერი შეიქმნა; ასევე განათლების სამინისტრომ ნაკლებად შეიმჩნია სასწავლო დანაკარგებიც... მიმაჩნია, რომ რეფორმები, რაშიც მილიონები იხარჯებოდა - „ახალი სკოლის მოდელი“ თუ სხვა... რამდენად ეხმიანებოდა მასწავლებლების პროფესიულ ზრდას, თანამშრომლობითი კულტურის გაღვივებას... ეს უნდა იქნას შესწავლილი“.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
„ინკლუზიური სისტემები, სერვისები და პრაქტიკები თითოეული ბავშვისთვის” - ინფორმაცია სპეციალისტებისთვის და სხვა დაინტერესებული პირებისთვის
ვის ეხება ტესტირება - შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი ინფორმაციას ავრცელებს
რა შემთხვევაში ვერ აირჩევთ საგანმანათლებლო პროგრამას და სად უნდა მოძებნოთ კოდი
რომელი ქვეყნები აღნიშნავენ ფაშიზმზე გამარჯვების დღეს 9 მაისს - იხილეთ ჩამონათვალი
სკოლის დირექტორებს დამატებითი უფლებები მიენიჭებათ - კანონპროექტი
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ქვემო ბოდბის საჯარო სკოლის მოსწავლეებს კი კარგად ესმით, რომ დედამიწა ჩვენი საერთო სახლია და მას დაცვა სჭირდება
მოსწავლეები აქციაში, დიდი ენთუზიაზმითა და მონდომებით იყვნენ ჩართულნი
აღსანიშნავია, რომ სკოლაში, მოსწავლეთა თვალსაწიერის გაფართოებას ხელს უწყობენ
სკოლაში მოსწავლეებს გამარჯვებას ულოცავენ და უსურვებენ შემდგომ წარმატებებს
საინტერესო
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
სიახლეები
საზოგადოება