მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ყაზბეგის მუნიციპალიტეტის სოფელ სიონის საჯარო სკოლაში, დირექტორის - ეკა ჩაბაიძის ხელმძღვანელობით, შექმნილია, მეგობრობაზე, უერთიერთპატივისცემასა და თანამშრომლობაზე დაფუძნებული საგანმანათლებლო გარემო, სადაც გათვალისწირებულია მოსწავლე-მასწავლებელთა ინტრესები და საჭიროებები.
დირექტორის თქმით, სწორედ მეგობრულ ურთიერთობებზე შენდება ნდობა, რომელიც მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში აუცილებელია და რეალურ შედეგს იძლევა. თანამშრომლობითი კულტურა დირექტორისთვის უმნიშვნელოვანესია - სწორედ ეს ქმნის სკოლაში გუნდურ, თანასწორ და მხარდაჭერილ სამუშაო გარემოს. ამასთან ერთად, სკოლა ითვალისწინებს თითოეული მოსწავლის საჭიროებებს და ქმნის ინდივიდუალურად მორგებულ სასწავლო პროცეს.
თუ როგორ ემზადება ახალი სასწავლო წლისთვის? რას ურჩევს ახალბედა პედაგოგებს? რა პრინციპებით ხელმძღვანელობთ ახალი პედაგოგების შერჩევისას? - ამ და სხვა საინტერესო საკითხებზე სიონის საჯარო სკოლის დირექტორი ეკა ჩაბაიძე გვესაუბრება.
-როგორ ემზადებით სასწავლო წლის დასაწყისისთვის? რა არის თქვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი ასპექტი სწავლის პირველ დღეებში? როგორ ხვდებით პირველკლასელებს? გაქვთ ტრადიციები ან სპეციალური მეთოდები ადაპტაციისთვის?
-პირველკლასელებს ვუკეთებთ ხოლმე პატარ-პატარა საჩუქრებს, ან წიგნს გადავცემთ, ან კალამს, ან რვეულს, ან ტკბილეულს. ვცდილობთ, მოწესრიგებული ინფრასტრუქტურა დავახვედროთ ბავშვებს. მოწოდებულები ვართ პირველკლასელებს საუკეთესო შთაბეჭდილებები შევუქმნათ, ვიზრუნოთ მათ მოტივაციაზე.
-რას ურჩევდით ახალგაზრდა პედაგოგს, ვინც ახლა იწყებს მუშაობას სკოლაში? მოსწავლეებთან და მშობლებთან ურთიერთობაში? რა უნარებს ან თვისებებს მიიჩნევთ ყველაზე მნიშვნელოვანად პედაგოგის საქმიანობაში?
-პირველ რიგში, უნდა იყვნენ მეგობრულები. ბავშვსაც და მშობელსაც მეგობრულად უნდა მიუდგნენ და უფრო მიაღწევენ შედეგს. საბედნიეროდ, ძალიან კარგი ახალგაზრდა სერტიფიცირებული პედაგოგები მყავს და ყოველთვის ვცდილობ, თავადაც მეგობრული ვიყო. თანასწორი უფლებები გვაქვს. თანამშრომლობითი კულტურა არის ჩვენს სკოლაში განვითარებული და ახალბედა მასწავლებლებსაც ვურჩევ, რომ ამგვარად მოიქცნენ.
-რა პრინციპებით ხელმძღვანელობთ ახალი პედაგოგების შერჩევისას?
-სკოლების ნაწილი, ფიქრობს, რომ აუცილებლად სტაჟი ჰქონდეს, მაგრამ, სამწუხაროდ, ყველას ვერ ექნება გამოცდილება, სწავლის დამთავრების მერე მოდიან და შესაძლებლობა ხომ უნდა მისცე. შემდეგ ვაკვირდები, თავადაც მეკითხებიან რჩევებს. ყოფილა ისეთი შემთხვევაც, რომ საქმიანობას ვერ ართმევდა თავს, რამდენიმე ბავში ხელს უშლიდა და როდესაც დაგველაპარაკა კოლეგებს, მიხვდა, რომ სხვანაირი მიდგომა სჭირდებოდა. ისეთი მოსწავლე იყო, რომელთანაც სიმკაცრე კი არ გაჭრიდა, უფრო, პირიქით.
-როგორ ცდილობთ მოსწავლეთა ინდივიდუალური საჭიროებების გათვალისწინებას?
-რა თქმა უნდა, თითოეული მოსწავლის საჭიროებებს ვითვალისწინებთ და გვაქვს ინდივიდუალურად მათზე მორგებული სასწავლო გარემო. ამ ეტაპზე სსსმ მოსწავლე არ გვყავს. გვყავდა თბილისიდან გადმოსული მოსწავლე, რომელსაც ინდივიდუალურად უდგებოდა ყველა მასწავლებელი. საგნების მიხედვით სასწავლო გეგმაც გვქონდა. ადაპტირებული გარემო გვქონდა და საუბარი დაიწყო ჩვენთან გადმოსვლის შემდეგ.
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
„საქართველოს მოსახლეობის უდიდესი ნაწილი არ არის ორიენტირებული იმაზე, მათმა შვილებმა სწავლა გააგრძელონ ევროპულ უნივერსიტეტებში საბაკალავრო დონეზე“...
შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად
თუ ვინმეს უნდა მე-12 წლის დახურვა, შესაძლებელია საზღვარგარეთ დახურონ ან შევქმნათ სპეციალიზირებული სკოლები... - ირაკლი კობახიძე დამატებით განმარტებებს აკეთებს
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“