სიახლეები
სკოლები

„საახალწლო მათემატიკის ჯადოსნური ნაძვის ხე“ - თბილისის N117 სკოლის პედაგოგ ნაზი კობახიძისა და მე-6 კლასელების ორიგინალური პროექტი 
20-01-2025
-
+


თბილისის N117 საჯარო სკოლაში მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა როგორც ფორმალურ, ასევე არაფორმალურ განათლებას. პედაგოგები მოსწავლეებს მოტივაციისა და მრავალმხრივ განვითარების მიზნით, საინტერესო, მრავალფეროვან სასწავლო პროცესს სთავაზობენ.

ნაზი კობახიძე ერთ-ერთი ასეთი მასწავლებელია, რომელიც მათემატიკის სწავლებისას სხვადასხვა მეთოდებსა და სტრატეგიებს მიმართავს.

სწავლებისას სისტემატიურად ახორციელებს საგანმანათლებლო პროექტებს. იგი მიიჩნევს, რომ არაფორმალურ განათლებას საკმარისი ადგილი უნდა ეკავოს სასწავლო პროცესში. მისი აზრით, რაც უფრო მეტი დადებითი ემოცია უგროვდება მოსწავლეს კონკრეტულ საგანთან მიმართებით, მით უფრო იზრდება მისი მოტივაცია და ინტერესი ამ საგნის სწავლისადმი.

„სწორედ ასეთი ემოციების გამოწვევა შეუძლია მოსწავლეებში მათ მონაწილეობას ისეთ სახალისო პროექტებში, რომლებიც არა მხოლოდ ცოდნის გაღრმავებას, არამედ შემოქმედებით და კრიტიკულ აზროვნებას, გუნდურ მუშაობას და სასკოლო ცხოვრებაში მოსწავლეთა აქტიურ ჩართულობასაც უწყობს ხელს“, - ამბობს პედაგოგი და პროექტის მნიშვნელობას უსვამს ხაზს. 

სწორედ მისი ამ იდეით არის შთაგონებული მე-6 კლასის მოსწავლეებთან განახორციელებული პროექტი „საახალწლო მათემატიკის ჯადოსნური ნაძვის ხე“.

„პროექტი მათემატიკურ ცოდნასა და საახალწლო სულისკვეთებას აერთიანებს, რა გზითაც პროექტს მოსწავლეებისადმი სასურველს და დასამახსოვრებელს, მათემატიკას კი საინტერესოს და მიმზიდველს ხდის.

პროექტი არა მხოლოდ მათემატიკისადმი ინტერესის გაღვივებას, ცოდნის შეძენა-განმტკიცებას და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარებას, არამედ საახალწლო განწყობის შექმნასაც ემსახურება.

აღნიშნული პროექტი რამდენიმე ეტაპად განხორციელდა:

ნაძვის ხის შექმნა მათემატიკური ფიგურებით: მოსწავლეებმა გამოიყენეს გეომეტრიული ფიგურები ნაძვის ხის კონსტრუქციისათვის, რაც მათ სივრცითი აზროვნებისა და ფორმების გამოყენების უნარების გაუმჯობესებაში დაეხმარა.

საახალწლო ამოცანების შედგენა: მოსწავლეებმა შექმნეს საახალწლო თემატიკის ამოცანები, რომლებიც მათემატიკურ ცოდნასა და კრეატიულობას მოითხოვდა. ეს ამოცანები მათი წარმოსახვისა და ანალიტიკური აზროვნების შესანიშნავი გამოვლინება იყო.

განვლილი მასალიდან შეკითხვების მომზადება: ვიქტორინისთვის მოსწავლეებმა შეიმუშავეს კითხვები, რომლებიც განვლილი მასალიდან მათემატიკის სხვადასხვა თემას მოიცავდა. ეს პროცესი მათთვის ცოდნის გამყარების მნიშვნელოვანი საშუალება გახდა.

ცოდნის სისტემაში მოყვანა და ვიქტორინა: პროექტის კულმინაცია იყო ვიქტორინა, რა დროსაც მოსწავლეებმა ნაძვის ხის სათამაშოებად ქცეული ჯიბეებიდან შემთხვევითობის პრინციპით ამოიღეს შეკითხვები და ერთმანეთის შექმნილი ამოცანები, გუნდურად იმსჯელეს მასზე და წარადგინეს პასუხები სხვა გუნდებთან კონკურენციის პირობებში .

ეს აქტივობა, როგორც სკოლაში გვეუბნებიან, ცოდნის გაზიარებასთან ერთად, მათში გუნდური მუშაობის უნარ-ჩვევებსაც ავითარებს.

საახალწლო მილოცვები და სიგელები: პროექტის დასასრულს, მოსწავლეებმა ერთმანეთი თბილი მილოცვებით გაახარეს. თითოეულ მონაწილეს გადაეცა სიგელი მათემატიკური უნარების წარმოჩენის, კრეატიულობისა და თანამშრომლობისთვის, რაც მათთვის განსაკუთრებულად დასამახსოვრებელი აღმოჩნდა.

„ეს პროექტი ნათელი მაგალითია იმისა, თუ როგორ შეიძლება განათლების მიღება იყოს ინოვაციური, ხალისიანი და საინტერესო. ნაძვისხის დეკორაციებად ქცეულმა მათემატიკურმა ამოცანებმა და ვიქტორინამ არა მხოლოდ ცოდნის გაღრმავებას, არამედ ბავშვების მხიარულებას, ერთმანეთთან დაახლოებას, გუნდური მუშაობისა და საკომუნიკაციო უნარების განვითარებას შეუწყო ხელი“, - ამბობენ სკოლაში.

პროექტმა გააერთიანა სასკოლო ცხოვრება საახალწლო დღესასწაულის სულისკვეთებასთან, რაც თითოეული მონაწილისთვის დაუვიწყარი და ჯადოსნური გამოცდილება გახდა.

„მათემატიკა და ახალი წელი – ცოდნისა და დღესასწაულის შეუდარებელი კომბინაცია!“, - ამბობენ სკოლაში.

იხილეთ ფოტოები:


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

საგამოცდო კრებულები ყველა საგანში 2025 წლის აბიტურიენტებისთვის 

ლექსები დედაზე, რომლებიც პედაგოგებს ღონისძიების დაგეგმისას დაეხმარებათ

გაეცანით, ვალდებულებებს, რომელთა დარღვევაც კერძო სკოლისთვის შესაძლოა, ავტორიზაციის გაუქმების საფუძველი გახდეს 

საკანონმდებლო ცვლილებები ავტორიზაციასა და აკრედიტაციას შეეხება

ოლიმპიადის მეორე ტურის საბოლოო შედეგები ცნობილია - ვინ გადავა III ტურში

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

სკოლის პედაგოგები მოსწავლეებს წიგნის სიყვარულს დაწყებითი კლასებიდანვე შთააგონებენ

ქსოვრისის საჯარო სკოლაში დავით აღმაშენებლის ხსენების აღსანიშნავი კვირეულის ფარგლებში დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებისთვის მრავალფეროვანი აქტივობები მოეწყო

 ჩხორიის საჯარო სკოლაში ინტერნეტ უსაფრთხოების დღე აღინიშნა

„ეს დღე გამორჩეული და საინტერესო ფურცლად ჩაიწერა სკოლის ცხოვრებაში“

ერკეთის საჯარო სკოლაში ქალ - მეცნიერთა საერთაშორისო დღე აღნიშნეს

საინტერესო

უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე

თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი  - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?

სიახლეები
საზოგადოება