სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

როგორ უნდა გამოიყენოთ ნოველები სასწავლო პროცესში, როგორც სწავლების სტრატეგია?
21-04-2024
-
+


მასწავლებლები მუდმივად ახლის ძიებაში არიან, ცდილობენ, სიახლეებს ფეხი აუწყონ, მოსწავლეებს მრავალფეროვანი აქტივობები შესთავაზონ და მათ განვითარებაზე სხვადასხვა გზით იზრუნონ.

რასაკვირველია, სიახლე არაა ის, რომ პედაგოგები სასწავლო პროცესში არაერთ მიდგომას იყენებენ. ამის მიზეზი კი ისაა, რომ თითოეული მოსწავლე განსხვავებულია და მათთან სხვადასხვა რამ ამართლებს. ამჯერად, ინფორმაცია მოვიძიეთ საკითხზე - როგორ უნდა გამოიყენოთ ნოველები მასწავლებლებმა, როგორც სწავლების სტრატეგია. აღნიშნულ თემაზე საკუთარ გამოცდილებას სასკოლო საზოგადოებას უცხოელი პედაგოგი და ბლოგერი ემი მეზინი პირადი ბლოგის საშუალებით, უზიარებს

მისი თქმით, ბავშვობაში თავადაც იმ მოსწავლეების რიგს მიეკუთნებოდა, ვისაც მოკლე მოთხრობები არ უყვარდა. მას სურდა, რომ დიდი ისტორია - რომანი წაეკითხა. ნოველებს კი ამბის მხოლოდ მცირე ნაწილად მიიჩნევდა. ახლა კი, როგორც პედაგოგი დარწმუნებულია, რომ მოთხრობების კითხვა აუცილებელია.

„როგორც მასწავლებელი, ამ მიმართულებით, ყოველთვის ვმუშაობდი. ჩემი აზრით, რომანები, ნიველები კითხვის სწავლების მნიშვნელოვანი ნაწილია. რა თქმა უნდა, მოსწავლეები ლექსებს, მოთხრობებსა და სხვა ტექსტებს კითხულობენ, თუმცა მე მჯერა, რომ ნოველები ბავშვებში კითხვის სიყვარულს აღვივებს“,- წერს პედაგოგი.

ბლოგერი წერს, რომ სასწავლო პროცესში რომანებისა და ნოველების ჩართვის დროს, ზოგიერთი მასწავლებელი რიგ შეცდომებს უშვებს. „მიუხედავად იმისა, რომ მოსწავლეებთან ერთად რომანების კითხვა მიყვარს, მიმაჩნია, რომ ზოგიერთი მასწავლებელი მათი გამოყენებისას რამდენიმე კრიტიკულ შეცდომას უშვებს. წლების განმავლობაში, გამოცდილების საფუძველზე, რამდენიმე „საუკეთესო პრაქტიკა“ შევიმუშავე, რასაც გაგიზიარებთ“, ამბობს მასწავლებელი.

მოსწავლეების დონე გაითვალისწინეთ და არ შეზღუდოთ

მოსწავლის კითხვის დონე შეიძლება სხვადასხვა ფაქტორის მიხედვით განსხვავდებოდეს. მაგალითად, თუ მას ბეისბოლის ფონური ცოდნა აქვს, ალბათ, ბეისბოლთან დაკავშირებულ წიგნს უფრო მაღალ დონეზე წაიკითხავს, ვიდრე წიგნს ისეთ თემაზე, რომლის შესახებაც არაფერი იცის.

დიდი მნიშვნელობა აქვს მოსწავლეთა არჩევანში თავისუფლებას, ეს მათ მოტივაციაზეც აისახება. პედაგოგს შეუძლია, რომ გამოკითხვაც ჩაატაროს და ხმის მიცემით გადაწყდეს, რა წიგნს წაიკითხავდნენ მოსწავლეები. 

მოსწავლეები, ნოველების საშუალებით, ფონეტიკასაც ეუფლებიან

მართალია, ყველაფრის სწავლება რომანის საშუალებით არ შეიძლება, მაგრამ ბევრ რამეში გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს. რასკვირველია, როდესაც საქმე წიგნის წაკითხვაზე მიდგება, მოსწავლეებმა ფონეტიკისა და მორგოლოგიის საფუძვლები უნდა იცოდნენ.
გარდა ამისა, ზოგიერთ მოსწავლეს დისლექსია და მხედველობასთან დაკავშირებული პრობლემები აქვს. მათ გარკვეულ საკითხებში უფტო მეტი დრო სჭირდებათ და ეს მასწავლებელმა უნდა გაითვალისწინოს.

წინასწარ წაიკითხეთ რომანები 

სანამ საკითხზე მოსწავლეებთან ისაუბრებთ, მანამდე თავად კიდევ ერთხელ გაეცანით. ასე სხვადასხვა ფაქტს გაიხსენებთ, მოსწავლეებს ინფორმაციას ბევრად საინტერესოდ მიაწვდით და სარგებელიც, ბუნებრივია, უფრო მაღალი იქნება. ამა თუ იმ წიგნის დაწყებამდე, მასწავლებელმა უნდა ჩამოაყალიბოს, რა აქტივობების განხორციელება შეიძლება. გარდა ამისა, ნოველები სხვადასხვა აქტივობის ინსპირაციის წყარო შეიძლება გახდეს და მოსწავლეების მეტად გააქტიურება გამოიწვიოს.

მოსწავლეთა ენობრივი მარაგის გამდიდრებაზე იზრუნეთ

ამაში ის იგულისხმება, რომ მოსწავლეებისთვის მკაფიო ინსტრუქცია გაწერეთ. მაგალითად, წინასწარ ჩამოწერეთ ის სიტყვები და მათი განმარტებები, რაზეც ფიქრობთ, რომ მათ არ ეცოდინებათ. აუცილებელია, რომ ასეთი სიტყვების რაოდენობა გონივრულ ოდენობამდე დაიყვანოთ, მოსწავლეები ყველაფერს ერთ დღეში ვერ ისწავლიან და ასე მეტად დაიბნევიან. თუ საქმე უცხო ენასთან გაქვთ, მაშინ დაახლოებით, 10 სიტყვა ჩამოუწერეთ.

ფოკუსირდით იმაზე, რომ მოსწავლეებმა შინაარსი გაიგონ

მოსწავლეების განვითარებისთვის ყველაზე კარგია, რომ წიგნის კითხვა შეუყვარდეთ. ამისთვის კი, ის ისტორიები უნდა აინტერესებდეთ, რაც ნაწარმოებებში წერია. სწორედ ამიტომ, მნიშვნელოვანია, მასწავლებელმა იზრუნოს, ბავშვებმა, პირველ რიგში, შინაარსი გაიაზრონ. მათ პედაგოგმა სხვადასხვა შემამოქმებელი კითხვები უნდა დაუსვას. სულ თავიდან კი, იმაზე უნდა იფიქროს, რისი ცოდნა იქნებოდა კლასისთვის საინტერესო.

რუტინა ჩამოაყალიბეთ

ნაწარმოებების წაკითხვისთვის კონკრეტული დრო გამოყავით. ეს იმისთვისაა საჭირო, რომ მოსწავლეებმა ამბავი კარგად გაიაზრონ, დაინტერესდნენ. თუ ერთ თავს ორშაბათს წაიკითხავთ და მეორეს პარასკევს, ეს მათ ინტერესს დაუკარგავს და შესაძლოა, დემოტივირებულებიც აღმოჩნდნენ. 

 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ყაზბეგს სტუმრობს

გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 17 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს ჩხოროწყუს 17 სკოლის 85 მოსწავლე ეჯიბრება
20 კითხვის შედეგად გამარჯვებულები გამოვლინდნენ
სიახლეები

2023-2024 სასწავლო წლის მეთორმეტე კლასის მოსწავლეებისთვის სწავლა 20 მაისს დასრულდა

კომისიამ საჯარო სკოლის დირექტორობის 18 კანდიდატის საჩივარი დააკმაყოფილა

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

ინფორმაცია 29 მაისს აისახება - პედაგოგებისა და სკოლის ადმინისტრაციის საყურადღებოდ!

პორტფოლიოს დაცვა 2024 წლის სექტემბრამდე შეგეძლებათ - მინისტრის განმარტება

პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები

ბოლოს სკოლის დირექტორმა - ზურაბ ნეფარიძემ დაწყებითი კლასის მოსწავლეები დააჯილდოვა სიგელებით


სკოლაში ამ დღის მნიშვნელობასა და იმ გზაზე ისაუბრეს, რაც დამოუკიდებლობამდე ჩვენმა საქართველომ გაიარა

მე-5 კლასის მოსწავლეები ქართულ და ინგლისურ ენებზე ესაუბრნენ დამსწრე საზოგადოებას ამ უმნიშვნელოვანეს თარიღზე
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 17 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
რა ტრადიციებთანაა დაკავშირებული სკოლის დამთავრება სხვადასხვა ქვეყანასა თუ კულტურაში
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
სიახლეები
საზოგადოება