| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

თელავის მეოთხე საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა, საერთაშორისო პროექტში, ყველაზე მაღალი შეფასება დაიმსახურეს. სულ კონკურსში 12 ქვეყნის გუნდი მონაწილეობდა.
ამასთან დაკავშირებით “Etaloni.ge”თელავის N4 სკოლის ქიმიის მასწავლებელს მაია ფიცხელაურს გაესაუბრა.
საიდან შეიტყვეთ პროექტის შესახებ?
საერთაშორისო პროექტ ,,ჯაჭვური რეაქციის’’ შესახებ შევიტყვეთ კოლეგებისგან და ინტერნეტ სივრციდან. საქართველოში პროექტს ხელმძღვანელობდა ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი. ბიოლოგიის მასწავლებელ ეკა გურგენაშვილთან ერთად გავიარე გასაუბრება ქალბატონ მარიკა კაპანაძესთან და ეკატერინე სლოვინსკთან. საქართველოს მაშტაბით შეარჩიეს ხუთ გუნდი მათ შორის თელავის მეოთხე საჯარო სკოლა.
სასწავლო წლის დაწყებისთანავე მოსწავლებს მივაწოდეთ ინფორმაცია პროექტის შესახებ. მათი სურვილების მიხედვით ამ პროექტის განსახორციელებლად შევქმენით მოსწავლეთა გუნდი.
როგორ აარჩიეთ პროექტის თემები?
გუნდმა პროექტის მიერ მოწოდებული მოდულებიდან შეარჩია 2 მოდული: „გამოვკვებოთ მსოფლიო“ და „თვალი თვალს რომ მოშორდება, გული გადასხვაფერდება.“ მოსწავლეთა უშუალო მონაწილეობით დავსახეთ პროექტის მიზნები, ამოცანები, ამ ამოცანების გადაჭრის შესაბამისი საქმიანობები.
რამდენი ხანი მუშაობდით პროექტზე?
პროექტის ჯგუფი 5-6 თვის განმავლობაში ანხორციელებდა ძალიან საინტერესო შემეცნებით და პრაქტიკულ მუშაობას.
როდის წარადგინეთ თქვენი ნამუშევარი და რა შეფასებები მოჰყვა მას?
27 თებერვალს თელავის მეოთხე საჯარო სკოლის პროექტის გუნდი პრეზენტაციით წარსდგა ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის მიერ ჩატარებულ მესამე ეროვნულ კონფერენციაზე, რომელზეც მოდულმა „თვალი თვალს რომ მოშორდება, გული გადასხვაფერდება“ პირველი ადგილი დაიკავა და მოიპოვა საგზური ამავე პროექტის ფარგლებში ბულგარეთში გამართულ საერთაშორისო კონფერენციაზე გასამგზავრებლად.
სულ რამდენი გუნდი მონაწილეობდა კონფერენციაზე?
კონფრეციაზე, რომელზეც 12 ქვეყნის მოსწავლეთა გუნდები მონაწილეობდა ჩვენმა გუნდმა ყველაზე მაღალი შეფასება დაიმსახურა პრეზენტაციის, კომუნიკაციის და ესთეტიკური თვალსაზრისით. იყო მეგობრული შემოთავაზება ბულგარეთის, თურქეთის, საბერძნეთის, იტალიის გუნდების მხრიდან ერთობლივი პროექტების განსახორციელებლად. მოსწავლეები აცნობიერებდნენ, რომ მეცნიერების და ტექნოლოგიების მიღწევები არ არის ერთი რომელიმე ქვეყნის საკუთრება. რომ ამ მიღწევათა დადებითი და უარყოფითი შედეგები გავლენას ახდენს მთელ მსოფლიოზე.
რა შთაბეჭდილებებით დაბრუნდით?
შთაბეჭდილება უდიდესია. დაუღალავი შრომა ყველა სურვილის ასრულების შესაძლებლობას იძლევა.
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი
„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“