სიახლეები
სიახლეები

„პროფესიული განვითარება ორიენტირებული უნდა იყოს მასწავლებლების განვითარებაზე და არა მათი შესაძლებლობების ლიმიტების ხაზგასმაზე“ - დოკუმენტი
04-12-2022
-
+


მასწავლებლის პროფესიული განვითარების სისტემის ერთ-ერთი ძირითადი პრინციპი პედაგოგებს შორის ურთიერთთანამშრომლობა და ურთიერთნდობაა, - ამის შესახებ მასწავლებლის პრაქტიკული საქმიანობის შეფასების დოკუმენტშია აღნიშნული.

სამინისტროს მიერ შემუშავებულ დოკუმენტში განმარტებულია, რა როლი აქვს მასწავლებლების ერთმანეთისადმი ურთიერთობასა და მხარდაჭერას მათ პროფესიულ წინსვლაზე.

„აუცილებელია ურთიერთობები დამყარებული იყოს ნდობასა და მხარდაჭერაზე. პროფესიული განვითარება ორიენტირებული უნდა იყოს მასწავლებლების განვითარებაზე და არა მათი შესაძლებლობების ლიმიტების ხაზგასმაზე. ამიტომ, პროფესიული განვითარების პროგრამები არ უნდა იყოს ორიენტირებული დროში ხანმოკლე მტკიცებულებების კონსტანტირებაზე. სკოლაში უნდა მოქმედებდეს ანგარიშვალდებულების სისტემა, რომელსაც საფუძვლად უდევს მიღწევებისა და დახელოვნების მენეჯმენტი, სასკოლო საზოგადოების წევრები კი უნდა იზიარებდნენ პასუხისმგებლობას ხარისხიან განათლებაზე“, - აღნიშნულია მასწავლებლის პრაქტიკული საქმიანობის შეფასების დოკუმენტში.

აქვე საუბარია, თუ რა არის საჭირო მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და მხარდაჭერის სისტემის პრინციპის სრულყოფილად შესასრულებლად:

  • სამუშაო პროცესი იყოს თანამშრომლობითი; აღმზრდელ-მასწავლებლები სწავლობდნენ კოლეგებთან ერთად საერთო გამოწვევების საპასუხოდ და ერთობლივი აქტივობების განხორციელების გზით;
  • სასკოლო საზოგადოების წევრებს ჰქონდეთ ნდობა მიმდინარე პროცესისადმი; პოლიტიკა უნდა უზრუნველყოფდეს სკოლების, სკოლის ხელმძღვანელების, მასწავლებლების და სხვა დაინტერესებული მხარეების ურთიერთნდობას;
  • ითვალისწინებდეს ფორმალური და არაფორმალური მიდგომების ერთობლიობას, მათ შეფასებასა და დაფასებას.
  • პროცესები ეყრდნობოდეს მასწავლებელთა ლიდერობის, სასკოლო ლიდერობის, სისტემური ლიდერობის პრინციპებს და უზრუნველყოს მასწავლებლის შინაგანი მოტივაციის გაძლიერება;
  • პროფესიული განვითარების მიზნით განხორციელებული აქტივობები უნდა აუმჯობესებდეს პედაგოგის რწმენას იმასთან დაკავშირებით, რომ შეძენილი ცოდნა სასარგებლოა მისი პრაქტიკისთვის და გამომდინარეობს მისი მოსწავლეების საუკეთესო ინტერესებიდან.

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 18 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი დასაქმების პირველ ფორუმს უმასპინძლა
შეფასების ერთიან პრინციპებზე საბჭოს შეხვედრა ჩატარდა - დეტალები
სამინისტრო 10 სკოლას შეარჩევს - მინისტრი დეტალებზე
მასწავლებლის შეფასება, გაკვეთილის ჩატარება - კიდევ რა ეკრძალებათ ფასილიტატორებს
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
მოსწავლეებმა პროექტზე პედაგოგ მარიამ მამაიაშვილის ხელმძღვანელობით, იმუშავეს
ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგმა მაყვალა ანანიძემ, სკოლაში არსებული ლიტერატურული კლუბის - „ლამპარი“,  წევრებთან ერთად ლიტერატურული ღონისძიება გაიმართა
საინტერესო
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
ეს შეიძლება სხვადასხვა გზით გამოვლინდეს. მაგალითად, მოსწავლე გაკვეთილზე დაინტერესებას არ გამოხატავს, მოუსვენარია და მოტივაციის ნაკლებობაც შესამჩნევია
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
სიახლეები
საზოგადოება