სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
რჩევები

რა აკლია თქვენს რაციონს - რჩევები ჯანსაღი კვების მოყვარულებს
05-01-2018
-
+


კიდევ ერთხელ გადახედეთ თქვენი ცხოვრების წესს, განსაზღვრეთ, რა გაკლიათ და დაეხმარეთ საკუთარ ორგანიზმს. 

* თუ საუზმეზე ხშირად ამბობთ უარს, თქვენს ორგანიზმს აკლია კალციუმი, რომელსაც დიდი რაოდენობით შეიცავს რძის პროდუქტები, რძიანი ფაფები. 

რჩევა: თუ დილით საუზმობა არ შეგიძლიათ, რძის პროდუქტები დღისით ჭამეთ. სადილზე დესერტის ნაცვლად მაწონი მიირთვით, სამხარზე ან შესაბამისი შემცველობის ვიტამინების კომპლექსი მიიღეთ. 

* თუ სამსახურში ძალიან დაკავებული ხართ, სრულყოფილად სადილობას ვერ ახერხებთ და თქვენი მენიუ ფუნთუშებითა და სენდვიჩებით შემოიფარგლება, ესე იგი უჯრედისები გაკლიათ. უჯრედისები აუცილებელია ნაწლავების ნორმალური მუშაობისთვის. 

რჩევა: თქვენმა ორგანიზმმა აუცილებლად უნდა მიიღოს 25-30 გრამი უჯრედისი დღეში. რაციონში ცვლილებები შეიტანეთ, სამსახურში, როცა მსუბუქად წასაუზმება მოგინდებათ, ხილი ან ჩირი მიირთვით. 

* თუ ქიმიურ გასახდომ საშუალებებს იყენებთ, ესე იგი, გაკლიათ ფიტოელემენტები, რომლებსაც ბევრი ნატურალური პროდუქტი შეიცავს. გამოკვლევებმა გვიჩვენა, რომ ეს ნივთიერებები კიბოსა და გულ-სისხლძარღვთა დაავადებების რისკს ამცირებს. 

რჩევა: რაც შეიძლება მეტი სხვადასხვა სახის ბოსტნეული და ხილი მიირთვით. 

* თუ ბევრს ეწევით, თქვენს ორგანიზმს ც ვიტამინი აკლია. მისი ნაკლებობა იწვევს გაციებას, ღრძილების დაავადებებს, დაღლას და ძილის დარღვევას. ჭრილობის შესახორცებლადაც ჩვეულებრივზე მეტი დროა საჭირო. 

რჩევა: საუკეთესო გამოსავალია, მოწევას თავი დაანებოთ, მაგრამ რთული და ხანგრძლივი პროცესია. მანამდე კი მიიღეთ ვიტამინი ც, სულ მცირე დღეში 100 მილიგრამი. არამწეველებისთვის 60 მილიგრამიც საკმარისია. რეგულარულად მიირთვით ახალგამოწურული ფორთოხლის წვენი. 

* თუ აქტიურად მისდევთ სპორტს და ყოველდღიურად ფიზიკურად ვარჯიშობთ, მაშინ თქვენი ორგანიზმი წყლის ნაკლებობას განიცდის. ინტენსიური ვარჯიშის დროს, თუნდაც დღეში ერთი საათი 20 პროცენტით მეტ სითხეს კარგავს, ვიდრე სამუშაო მაგიდასთან. ორგანიზმის გაუწყლოება თავის ტკივილს, ყაზბობას, კუნთების სპაზმებსა და გახშირებულ გულისცემას იწვევს. 

რჩევა: დღეში არანაკლებ 8 ჭიქა წყალი დალიეთ. ფიზიკური ვარჯიშისას ყოველ 15 წუთში 10 ყლუპი წყალი დალიეთ. 


კომენტარები


სკოლები
მოსწავლეები სკოლის სიახლოვეს გავრცელებული ორგანიზმების გაცნობის მიზნით სკოლის ახლოს მდებარე ტყეს ეწვივნენ
დირექცია და თანამშრომლები ულოცავენ მასწავლებლებს პროფესიულ წინსვლას
სიახლეები
გადაამოწმეთ რამდენჯერმე,რამდენად სწორად ასრულებთ მოქმედებებს ინსტრუქციების მიხედვით
მასწავლებლის სოციალური გაძლიერებისთვის ვიზრუნებთ, როცა სახელმწიფოს ამის შესაძლებლობა ექნება აღნიშნავს პრემიერი
აკრძალვა, რომლიც პედაგოგებს საარჩევნოდ დაუწესდათ
კორონავირუსის გამო დისტანციურ სწავლებაზე კიდევ ერთი სკოლა გადავიდა - მოსწავლეები საკლასო ოთახებს 10 ნოემბრიდან დაუბრუნდებიან
საინტერესო
პიროვნება
„პირველი დღე სკოლაში, ანბანთან შეხვედრა... ამ სიამოვნებას რომ მოაკლდება ბავშვი, ძალიან ცუდია“
„ცოტა რთულია ეს რეჟიმი -  თერმოსკრინინგი, დეზინფექცია... მაგრამ რა გაეწყობა, მთავარია, საკლასო ოთახებში ვართ“
„საკლასო ოთახებში დაბრუნებამ იმდენად გაგვაბედნიერა, რომ  ვერც რეკომენდაციები თუ შეზღუდვები ვერ ფარავს ამ სიხარულს“
ეტალონი
ინტელექტ-ჩემპიონატში წალენჯიხის გამორჩეული ახალგაზრდები მონაწილეობდნენ
გურჯაანის „ეტალონის“ ღონისძიების მონაწილეები მუნიციპალიტეტის სკოლებში ჩატარებული I ეტაპის სპეციალური ტესტირების შედეგად შეირჩნენ
ღონისძიებას ავტორი და წამყვანი გოჩა ტყეშელაშვილი უძღვება
II ეტაპზე გადასული მოსწავლეები ერთმანეთს „გურჯაანის ეტალონი მოსწავლის“ ტიტულის მოპოვებაში შეეჯიბრებიან
ინტელექტ-ჩემპიონატში ახალციხის გამორჩეული ახალგაზრდები მონაწილეობდნენ
სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საზოგადოება