სიახლეები
სიახლეები

„სკოლა დასჯაზე ორიენტირებული ვეღარ იქნება, ვერავინ დაემუქრება მასწავლებელს სტატუსის ჩამორთმევით!“
22-03-2021
-
+


მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემით განსაზღვრულია მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი და იმავე სქემის მიხედვით, ყველა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება ვალდებულია, აამოქმედოს  შეფასებისა და ხარისხის განვითარების დამოუკიდებელი სისტემა, მასწავლებელთა საქმიანობაზე დაკვირვების გზით.

მასწავლებლის პროფესიის რეგულირების პროგრამის ხელმძღვანელი, ხათუნა ბარაბაძე ერთ-ერთ ვებინარში, განმარტავს, თუ რა მოვალეობა ეკისრება ხარისხის მართვის ჯგუფს, რატომ დადგა მისი შექმნის საჭიროება და თუ ასეთი ჯგუფი სკოლას არ ჰყავს, როგორ განესაზღვრა დირექტორს ვალდებულება, დააკვირდეს სტატუსიანი მასწავლებლის გაკვეთილს.

ხათუნა ბარაბაძე განმარტავს: „სკოლას უნდა ჰქონდეს ხარისხის მართვის დამოუკიდებელი სისტემა და წარმოუდგენელია, ეს სისტემა ყველა სკოლისთვის იყოს ერთი და იგივე. სკოლამ გაცილებით უკეთ იცის საკუთარი ადამიანური და მატერიალური რესურსი; ასევე, განვითარების რა ეტაპზე არიან მასწავლებლები და შესაბამისად, სწორედ პედაგოგებზე მორგებული სისტემა უნდა დანერგოს სკოლამ...

წინა სქემაში განსაზღვრული იყო - რა უნდა გაეკეთებინა სკოლას და ზოგ შემთხვევაში, უჭირდათ ობიექტური გადაწყვეტილების მიღება; ამიტომ სკოლას ჩამოერთვა გარემექანიზმები და დავიტოვეთ შიდა ხარისხის განვითარების მექანიზმების შექმნის ვალდებულება, რომელიც ორიენტირებული იქნება მხოლოდ განმავითარებელ უკუკავშირზე.

სკოლა უნდა იყოს მასწავლებლის მხარდამჭერი, უნდა შექმნას სტრატეგიული განვითარების დოკუმენტი, ხედვა, განვითარების პოლიტიკა, ოღონდ ეს უნდა მოხდეს მასწავლებლების უშუალო ჩართულობით. სქემა აბსოლუტურად ათავისუფლებს სკოლასაც და მასწავლებლებსაც, გარედან იყოს შემოტანილი შეფასების კითხვარი; ხარისხის განვითარების დამოუკიდებელი სისტემა სკოლამ თავად უნდა შექმნას“.

ხათუნა ბარაბაძემ ასევე ყურადღება გაამახვილა იმაზე, რომ ზოგადი განათლების შესახებ კანონით, დირექტორს ევალება სკოლაში ხარისხის განვითარების პროცესების უზრუნველყოფა, ოღონდ არ დგება არანაირი ოქმი:

„თავად უნდა განსაზღვროთ რუბრიკა, ინსტრუმენტები, ასევე თვითშეფასების რა ფორმებსა და საგაკვეთილო დაკვირვების რა მეთოდს გამოიყენებთ. ჩვენ გათავისუფლებთ რუტინული ფორმების, ოქმების შედგენისგან. სკოლამ  განსაზღვროს, როგორი სისტემა უნდა და როგორ ხედავს მასწავლებლისა თუ მოსწავლის შედეგების გაუმჯობესებას.

გვჯერა, ეს ყველაფერი მიგვიყვანს სკოლების ავტონომიურობის გაზრდამდე; სკოლა საჯარო სამართლის იურიდიული პირია და შესწევს ძალა, თავად განსაზღვროს, რა სჭირდება  მასწავლებელს, მოსწავლეს. მასწავლებლის პროფესიული განვითარება კი მოსწავლის შედეგთან უნდა იყოს ასოცირებული.

შედეგები ერთ და ორ დღეში არ მიიღწევა. სკოლა ვალდებულია, მხარში დაუდგეს მასწავლებელს, თუმცა ის დასჯაზე ორიენტირებული ვეღარ იქნება. მასწავლებლებს ვერავინ დაემუქრება სტატუსის ჩამორთმევით. სკოლამ  განმავითარებელი შეფასება უნდა მისცეს, ხოლო იქ სადაც, ერთი მასწავლებელი მეორეს უწერს განმსაზღვრელ შეფასებას, ვერასდროს მივიღებთ სასურველ შედეგს, რასაც სკოლის დეცენტრალიზაცია ჰქვია“.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

რეგისტრაცია 1-ელი სექტემბრიდან იწყება - დეტალები

რა უფლებებით სარგებლობენ პედაგოგები სკოლებში - საკითხს კანონი არეგულირებს

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

თბილისის საბავშვო ბაღებში მალე სააღმზრდელო წელი დაიწყება

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი აპლიკანტებისთვის ინფორმაციას ავრცელებს

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები

„გრანტები და სასურველი უნივერსიტეტები“... ასე ეხმაურება სკოლა კურსდამთავრებულთა სტუდენტობას

საჯიჯაოს საჯარო სკოლის პროფესიონალი პედაგოგიური საზოგადოება, დირექციის მხარდამხარ, უწყვეტად ზრუნავს მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებაზე

აკადემიკოს ვიქტორ გუჩუას სახელობის, წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის, ფახულანის თემის N1 საჯარო სკოლა წლებია დგას მომავალი თაობების განათლების სადარჯოზე

​„თქვენი სახელი სამუდამოდ დარჩება ჩვენი სკოლის ისტორიაში“ - მაიდნის საჯარო სკოლა პედაგოგ, ანზორ ჯანგველაძეს ემშვიდობება

 

 

 

საინტერესო

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

სიახლეები
საზოგადოება