სიახლეები
სიახლეები

„სკოლა დასჯაზე ორიენტირებული ვეღარ იქნება, ვერავინ დაემუქრება მასწავლებელს სტატუსის ჩამორთმევით!“
22-03-2021
-
+


მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემით განსაზღვრულია მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი და იმავე სქემის მიხედვით, ყველა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება ვალდებულია, აამოქმედოს  შეფასებისა და ხარისხის განვითარების დამოუკიდებელი სისტემა, მასწავლებელთა საქმიანობაზე დაკვირვების გზით.

მასწავლებლის პროფესიის რეგულირების პროგრამის ხელმძღვანელი, ხათუნა ბარაბაძე ერთ-ერთ ვებინარში, განმარტავს, თუ რა მოვალეობა ეკისრება ხარისხის მართვის ჯგუფს, რატომ დადგა მისი შექმნის საჭიროება და თუ ასეთი ჯგუფი სკოლას არ ჰყავს, როგორ განესაზღვრა დირექტორს ვალდებულება, დააკვირდეს სტატუსიანი მასწავლებლის გაკვეთილს.

ხათუნა ბარაბაძე განმარტავს: „სკოლას უნდა ჰქონდეს ხარისხის მართვის დამოუკიდებელი სისტემა და წარმოუდგენელია, ეს სისტემა ყველა სკოლისთვის იყოს ერთი და იგივე. სკოლამ გაცილებით უკეთ იცის საკუთარი ადამიანური და მატერიალური რესურსი; ასევე, განვითარების რა ეტაპზე არიან მასწავლებლები და შესაბამისად, სწორედ პედაგოგებზე მორგებული სისტემა უნდა დანერგოს სკოლამ...

წინა სქემაში განსაზღვრული იყო - რა უნდა გაეკეთებინა სკოლას და ზოგ შემთხვევაში, უჭირდათ ობიექტური გადაწყვეტილების მიღება; ამიტომ სკოლას ჩამოერთვა გარემექანიზმები და დავიტოვეთ შიდა ხარისხის განვითარების მექანიზმების შექმნის ვალდებულება, რომელიც ორიენტირებული იქნება მხოლოდ განმავითარებელ უკუკავშირზე.

სკოლა უნდა იყოს მასწავლებლის მხარდამჭერი, უნდა შექმნას სტრატეგიული განვითარების დოკუმენტი, ხედვა, განვითარების პოლიტიკა, ოღონდ ეს უნდა მოხდეს მასწავლებლების უშუალო ჩართულობით. სქემა აბსოლუტურად ათავისუფლებს სკოლასაც და მასწავლებლებსაც, გარედან იყოს შემოტანილი შეფასების კითხვარი; ხარისხის განვითარების დამოუკიდებელი სისტემა სკოლამ თავად უნდა შექმნას“.

ხათუნა ბარაბაძემ ასევე ყურადღება გაამახვილა იმაზე, რომ ზოგადი განათლების შესახებ კანონით, დირექტორს ევალება სკოლაში ხარისხის განვითარების პროცესების უზრუნველყოფა, ოღონდ არ დგება არანაირი ოქმი:

„თავად უნდა განსაზღვროთ რუბრიკა, ინსტრუმენტები, ასევე თვითშეფასების რა ფორმებსა და საგაკვეთილო დაკვირვების რა მეთოდს გამოიყენებთ. ჩვენ გათავისუფლებთ რუტინული ფორმების, ოქმების შედგენისგან. სკოლამ  განსაზღვროს, როგორი სისტემა უნდა და როგორ ხედავს მასწავლებლისა თუ მოსწავლის შედეგების გაუმჯობესებას.

გვჯერა, ეს ყველაფერი მიგვიყვანს სკოლების ავტონომიურობის გაზრდამდე; სკოლა საჯარო სამართლის იურიდიული პირია და შესწევს ძალა, თავად განსაზღვროს, რა სჭირდება  მასწავლებელს, მოსწავლეს. მასწავლებლის პროფესიული განვითარება კი მოსწავლის შედეგთან უნდა იყოს ასოცირებული.

შედეგები ერთ და ორ დღეში არ მიიღწევა. სკოლა ვალდებულია, მხარში დაუდგეს მასწავლებელს, თუმცა ის დასჯაზე ორიენტირებული ვეღარ იქნება. მასწავლებლებს ვერავინ დაემუქრება სტატუსის ჩამორთმევით. სკოლამ  განმავითარებელი შეფასება უნდა მისცეს, ხოლო იქ სადაც, ერთი მასწავლებელი მეორეს უწერს განმსაზღვრელ შეფასებას, ვერასდროს მივიღებთ სასურველ შედეგს, რასაც სკოლის დეცენტრალიზაცია ჰქვია“.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მერანი“, „ქართლის ჭირი“... - კიდევ რა ნაწარმოებები შეიძლება შეხვდეთ აბიტურიენტებს ხელოვნური ინტელექტის გათვლით

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება