სიახლეები
სიახლეები

საგნობრივ ექსპერტთა შესარჩევი კონკურსი მარტში გამოცხადდება - რა ფუნქცია-მოვალეობები განუსაზღვრა სამინისტრომ მათ?
14-02-2020
-
+


„ახალი სკოლის მოდელის“ ეფექტურად განხორციელებისთვის განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრო რესურსცენტრების ჩართულობით პროცესის დეცენტრალიზირებას გეგმავს. ამ მიზნით, სამინისტრო რეგიონებში ექსპერტთა ჯგუფებს შექმნის.

უწყების განმარტებით, 14 საგნობრივი ექსპერტისგან შემდგარი 23 სამუშაო ჯგუფი რესურსცენტრების ბაზაზე იმუშავებს და მასში საგნობრივი ექსპერტებისა და დაწყებითი საფეხურის, ინკლუზიური განათლებისა და სკოლამდელი აღზრდის სპეციალისტები შევლენ.

ექსპერტები გასაუბრებისა და პრაქტიკული გამოცდის ეტაპების გავლის საფუძველზე, კონკურსის წესით შეირჩევიან. ხოლო კონკურსს სამინისტრო მარტში გამოაცხადებს.

„სექტემბრიდან უკვე 300 სკოლასთან იმუშავებენ ექსპერტები. მანამდე გამოცხადდება საჯარო კონკურსი, რომლის საფუძველზე მოხდება მხარდამჭერი ჯგუფების შერჩევა, რომლებიც სექტემბრამდე გაივლიან გადამზადებას. ეს იქნება როგორც პრაქტიკული ისე თეორიული კურსი. დაახლოებით 6 თვიანი პერიოდი დავითვალეთ, რომლის განმავლობაშიც ქოუჩები და ექსპერტები გადამზადდებიან. კონკურსი მარტში გამოცხადდება და შერჩეულ კანდიდატებს ტრენინგები სექტემბრამდე ჩაუტარდებათ.

სკოლაში ცალკე ჯგუფი აღარ იქნება, თუმცა დამატებით გვეყოლება ასისტენტები, რომლებიც მივლენილნი იქნებიან იმ სკოლებში,  სადაც ამის საჭიროება იქნება. იცით რომ გვაქვს მცირე, საშუალო და დიდკონტიგენტიანი სკოლები და იმის მიხედვით, ვის რა საჭიროება ექნება, ასისტენტები გაიგზავნებიან. ამასთან, ვფიქრობთ,  რომ შესაძლოა ასეთი პირები სკოლის ბაზაზეც არსებობდნენ და ადგილზე მართონ გარკვეული პროცესები“, - განაცხადეს სამინისტროში.

მათივე განმარტებით, ექსპერტთა ჯგუფის საქმიანობა ორ ეტაპად იქნება დაყოფილი. მათ მოვალეობაში როგორც სკოლაში არსებულ პრობლემების გადაჭრა, ისე სასწავლო გეგმის განვითარების შემუშავება შევა.

„უნდა აღვნიშნოთ რომ „ახალი სკოლის მოდელი“ ახლა 5-9 კლასებში შედის. აქამდე მეოთხე კლასის ჩათვლით ჩვენ არ გვქონდა იმის საჭიროება, რომ სასწავლო გეგმის, კურიკულუმის ფარგლებში მიმდინარე პროცესების ხელშეწყობა მომხდარიყო. თუმცა ახლა საგნობრივი ცოდნა უფრო მნიშვნელოვანი ხდება, შესაბამისად საგნობრივი ექსპერტების საჭიროება გამოჩნდა. ცხადია, ფილოლოგი ვერ დააკვალიანებს ფიზიკის მასწავლებლებს.

ექსპერტებს ექნებათ ორი ეტაპი. პირველი - ტრენინგები, მეორე უშუალოდ პროცესების მხარდაჭერა და მართვა იქნება. პირველ ეტაპზე ეს 14 კაციანმა ჯგუფმა შესაძლოა შეარჩიოს 14 სკოლა რეგიონში და თითოეული საგნობრივი ექსპერტი რომელიც სკოლაში შევა ჩაუტარებს საგნობრივ ტრენინგებს საგნობრივ მასწავლებლებს. ანუ პირველ ეტაპზე გაიცნობენ მასწავლებლებს, ადგილზე ნახავენ მდგომარეობას, პედაგოგებს გააცნობენ ახალი მოდელის პრინციპებს და ა.შ. ანუ იდეა ის არის რომ სკოლამ თავად განავითაროს მოსწავლეთა სასწავლო გეგმა რომელიც იქნება მოსწავლეთა განვითარების გზასთან.

მეორე ეტაპზე თითოეული საგნის ექსპერტი იბარებს თითო სკოლას, რომელზეც იქნება პასუხისმგებელი და ასისტენტთან, ან სკოლაში არსებულ კადრთან ერთად, რომელიც კურიკულუმის ხელმძღვანელი იქნება მოხდება სასწავლო გეგმისა და კურიკულუმის განვითარება. თუმცა თუ სკოლაში მაგალითად ქართულის საგნის ექსპერტია და მასთან მიდის ფიზიკის მასწავლებელი, ექსპერტი უკავშირდება რესურსცენტრის ბაზაზე მყოფ ჯგუფის წევრს და მასთან  გადის კონსულტაციას. ანუ ექსპერტები საგნობრივ ცოდნას გამოიყენებენ წერტილოვანი პრობლემების მოსაგვარებლად და ზოგადად ყველა მუშაობს კურიკულუმის განვითარებაზე“, - აცხადებენ სამინისტროში.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

იქნება ინტენსიური ხასიათის ნაბიჯები გადადგმული იმისთვის რომ რეფორმები დაჩქარდეს

განათლების მინისტრი თანამდებობიდან გადადგა

ინფორმაცია პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე სწავლის გაგრძელების მსურველებისთვის

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება