სიახლეები
რჩევები, ინტერვიუ

აუცილებელია თუ არა ბავშვი ლიდერად ვაქციოთ? - ფსიქოლოგი გვირჩევს
01-12-2018
-
+


წარმატებული ლიდერები ისტორიას ქმნიან. თუმცა, როგორც სპეციალისტები ამბობენ, ამ უნარს თავისი უარყოფითი მხარეც აქვს - პასუხისმგებლობა დიდი დოზით. ასევე, ბუნებრივია, რომ  როგორც ყველაფერი სხვა, ლიდერობაც მცირე ასაკიდან ყალიბდება. არის თუ არა აუცილებელი ბავშვი მომავალ ლიდერად გავზარდოთ და რა უნდა გავაკეთოთ, თუ შვილში ამ თვისების გაძლიერება გვსურს? - თემაზე Etaloni.ge-ს ფსიქოლოგი ქეთი მესხიშვილი ესაუბრა.

- რას ნიშნავს ლიდერობა?

- ლიდერობა ნიშნავს გარკვეული ჯგუფის გაძღოლას ამა თუ იმ მიზნის მისაღწევად. ლიდერი კი არის ადამიანი, რომელსაც შეუძლია ამ ჯგუფზე ან ჯგუფის ცალკეულ წევრებზე გავლენის მოხდენა. რაც მთავარია,  მას თავად ჯგუფი ირჩევს.

- ეს თვისება თანდაყოლილია თუ მისი შესწავლა შესაძლებელია?

- ლიდერობისთვის საჭირო თვისებების განვითარებაზე მუშაობა შესაძლებელია.

- როგორ ვაქციოთ ბავშვი ლიდერად?


- მშობელს ალბათ გაუჭირდება ბავშვი ლიდერად აქციოს, თუკი თავად მას ამის სურვილი არ აქვს. თუმცა, მშობელს შეუძლია ბავშვობის პერიოდში შვილში ლიდერობისთვის საჭირო თვისებების (სიმტკიცე, გაწონასწორებულობა, ენთუზიაზმი, ამბიციურობა, შეუპოვრობა, თავდაჯერებულობა და სხვ.) განვითარებას ხელში შეუწყოს.

- არის თუ არა აუცილებელი ლიდერი იყოს ჩვენი შვილი?


- ეს აუცილებლობას ნამდვილად არ წარმოადგენს. ბავშვი თავად წყვეტს ის ადგილი დაიკავოს ჯგუფში, რომელიც მის შესაძლებლობებს შეესატყვისება. ლიდერობა არ უნდა ასოცირდებოდეს რაღაც განსაკუთრებულად სასურველ მდგომარეობასთან, რომლის გარეშეც თითქოს ბავშვი მომავალში წარმატებას ვერ მოაღწევს.

- რამე ფსიქოლოგიურ პრობლემას ხომ არ აწყდებიან ის ზრდასრულები, რომლებიც ბავშვობაში ლიდერები იყვნენ, შემდეგ კი იმავე ტემპით ვეღარ გააგრძელეს ამ თვისების გამოვლენა?


-ამაზე კონკრეტულად „კი“-ს ან „არა“-ს ვერ გიპასუხებთ. ინდივიდუალურია ყველა შემთხვევა. როგორც პრობლემას შეგვიძლია შევხედოთ მაშინ, თუკი ეს შეცვლილი მდგომარეობა შემაწუხებელია.  ლიდერობა დიდ პასუხისმგებლობასთანაა დაკავშირებული და ზოგჯერ ამ პასუხისმგებლობისაგან გათავისუფლებით ადამიანმა პირიქით, შვებაც კი შეიძლება იგრძნოს. ამიტომ ძალიან ინდივიდუალურია. დამოკიდებულია იმ მიზეზებზეც, რის გამოც ამ თვისებების გამოვლენა აღარ ხდება.

- რა  გვიკარგავს ლიდერობის უნარს და რა გვაძლევს მას?

- ლიდერობის უნარის დაკარგვა შესაძლოა გამოიწვიოს წარუმატებლობამ, რომელიც განიცადა ლიდერმა და პირიქით, ამ თვისებების გამოვლენაზე შესაძლოა იმოქმედოს ადამიანის ძლიერმა სურვილმა, რომელიც კონკრეტული მიზნის მიღწევას ემსახურება.

- როგორ დავიცვათ ზღვარი - როდის არის ლიდერობა დადებითი მოვლენა და როდის - უარყოფითი?

- საერთოდ, ნებისმიერი მოვლენა, რომელიც ადამიანისათვის ზიანის მომტანია, შეგვიძლია აღვიქვათ როგორც - უარყოფითი და პირიქით, როდესაც ადამიანს ესა თუ ის მოვლენა არ აზარალებს და პირიქით, სარგებლის მომტანია, შეგვიძლია აღვიქვათ როგორც - დადებითი. იმავეს ვიტყვი ლიდერობის შემთხვევაშიც. ეს თავად პიროვნებამ უნდა გადაწყვიტოს და მან მისცეს შეფასება. ოქროს შუალედის მოსაძებნი კონკრეტული ნიშნები არ არსებობს. ადამიანი თავად წყვეტს მას, როდესაც აცნობიერებს რაციონალურად რასთან აქვს საქმე, თუნდაც ლიდერობის შემთხვევაში. 

კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის

მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი

მუნიციპალიტეტი, რომლის სკოლებშიც მუნის არც ერთი შემთხვევა არ დაფიქსირებულა

„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“

3 ცვლილება განათლების მიმართულებით, რომელსაც კომიტეტმა მხარი დაუჭირა

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
მეორე, მესამე და მეოთხე კლასის მოსწავლეებმა, დიდი სიყვარულით და მონდომებით წარმოადგინეს საინტერესო პროგრამა
 

სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს

პირველკლასელებმა ანბანის ჯადოსნურ სამყაროში ხალისით შეაბიჯეს

საინტერესო

პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

სიახლეები
საზოგადოება