სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

„2 წლამდე ასაკის ბავშვისთვის ეს დამღუპველია...“ - ფსიქოლოგიის პროფესორი თამარ გაგოშიძე
03-06-2018
-
+


„ერთ ბავშვს, რომელიც ჩემთან ვიზიტზე იყო მოსული, ოთახის ბოლოში სათამაშო ფისო დავანახე, ჩვეულებისამებრ, უნდა მიერბინა და ახლოდან შეეხედა, შედეგად კი, როგორც პლანშეტში აკეთებს ხოლმე, გამოსახულების მოახლოვება თითების მოძრაობით დაიწყო...“ - ფსიქოლოგიის პროფესორი თამარ გაგოშიძე.

რატომ უნდა მოვარიდოთ მცირეწლოვანი ბავშვი კომპიუტერს? - ამ თემას თამარ გაგოშიძემ ლექცია მიუძღვნა.

როგორც თავად აღნიშნა, გავრცელებული აზრია, რომ კომპიუტერი ავითარებს ბავშვს. 7 წლის ასაკში ავითარებს, 2 წლის ბავშვისთვის კი ეს დამღუპველია.

„თანამედროვე ცხოვრების რიტმისა და საქმისაგან გადაღლილ მშობლებს უხარიათ, რომ შვილი პლანშეტით ხელში მშვიდად ჩერდება. ბევრი თვლის, რომ კომპიუტერული ტექნოლოგიების მტერი ვარ, ეს ასე არ არის, პირიქით, სკოლაში და უნივერსიტეტში განუყრელი ინსტრუმენტია და ჩვენ ვნერგავთ მათ გამოყენებას რეაბილიტაციის პროცესში, მაგრამ 2 წლამდე ასაკის ბავშვისთვის ეს დამღუპველია“.

თამარ გაგოშიძის თქმით, კომპიუტერული ტექნიკა აფერხებს ბავშვის სამეტყველო და მოტორულ (მოძრაობით) განვითარებას:

„ბავშვისთვის 2 წლამდე სენსიტიური პერიოდია, როდესაც ტვინის საფეთქლისა და შუბლის უბნები, ის უბრები, რომლებიც პასუხს აგებს მეტყველებაზე, ძალიან აქტიურად ვითარდება და ამ განვითარებას თავისი სტიმული სჭირდება.

იაპონელებმა ჩაატარეს დაკვირვება, რომლის თანახმადაც, ცოცხალი საუბარი, მაშინ, როდესაც მშობელი უშუალოდ ელაპარაკებოდა შვილს, უფრო მეტ სტიმულს აძლევს ბავშვის მეტყველების განვითარებას, ვიდრე იგივე საუბარი მოსმენილი კომპიუტერული ჩანაწერიდან. 

აზროვნება გარემოსთან უშუალო ურთიერთობით ვითარდება, ტელევიზორი და კომპიუტერული ტექნიკა კი  ვიზუალურია, ძირითადად თვალით აღიქმება. ტექნიკასთან მიჯაჭვულობისას ბავშვი, ფაქტობრივად, არ მოძრაობს, არ გადის ჰაერზე, კომპიუტერთან მიირთმევს სასმუსნაოებს, რაც მოტორული განვითარების შეფერხებას იწვევს. ამ გარემოებებითაა განპირობებული დიაბეტის გავრცელება პატარებში. უნდა გავითვალისწინოთ, როგორ შევუწყოთ ხელი  2 - 3 წლამდე ასაკის ბავშვის განვითარებას და რომ ჩვენ ყოველდღიურობაში შემოსული ტელევიზორები და კომპიუტერები ძალიან გვიშლიან ამაში ხელს. ხშირად, პლანშეტებზე მიჯაჭვული პატარები იმდენად იკეტებიან საკუთარ სივრცეში, რომ მათი მდგომარეობა, შესაძლოა, აუტისტური სპექტრის აშლილობაში აგვერიოს.“

ფსიქოლოგის თქმის, კომპიუტერი არ იწვევს აუტიზმს, მაგრამ ის პრობლემას ქმნის ბავშვის ტვინზე, გარემოდან მიღებული სტიმულების გადამუშავებისას:

„მშობლებს ხშირად უთქვამთ, რომ ბავშვისთვის გამოურთავთ ყველანაირი ტექნიკა, რის შემდეგაც პატარა მის ირგვლივ არსებული გარემოთი დაინტერესებულა და ლაპარაკი დაუწყია“. 

საგანგაშო არაფერია, უბრალოდ მოაშორეთ ბავშვები ეკრანს და რაც შეიძლება მეტი ისაუბრეთ და ითამაშეთ მათთან.


კომენტარები


ეტალონი

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

სიახლეები

დაამთავრებენ თუ არა მე-11 კლასელები წელს სკოლას? - თამარ მახარაშვილის განმარტებები

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

მოსწავლეებმა იაქტიურეს და ცოდნა და შესაძლებლობები გამოავლინეს

პატარებმა, რომლებიც ქართული ასოების მოხაზულობას ჯერ მხოლოდ სწავლობენ, ასო-ბგერები გააფერადეს

 

 

საინტერესო

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება