„არსებული პოლიტიკა სათანადოდ ვერ უზრუნველყოფს ფორმალური განათლების მიღმა დარჩენილი შშმ ბავშვების საგანმანათლებლო სისტემაში ჩართვას“ - ომბუდსმენი
10-01-2018
საქართველოს სახალხო დამცველმა ნინო ლომჯარიამ, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს საგანმანათლებლო სისტემის მიღმა დარჩენილი შშმ ბავშვების განათლების უფლების რეალიზების შესახებ წინადადებით მიმართა.

ომბუდსმენმა მოუწოდა განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს, უზრუნველყოს საგანმანათლებლო სისტემაში ჩართულ და მის მიღმა დარჩენილ შშმ ბავშვთა სტატისტიკის წარმოება და ერთიანი მონაცემთა ბაზის შექმნა. ასევე, შეიმუშაოს სკოლის მიტოვების პრევენციის სტრატეგია და განმაპირობებელი ფაქტორების გამოვლენის მექანიზმი, აღმოფხვრას შშმ ბავშვთა სასკოლო განათლების მიღმა დარჩენის რისკების გამომწვევი ფაქტორები და დახვეწოს რეფერალური მექანიზმი.

ნინო ლომჯარიას განცხადებით, აუცილებელია, სამინისტრომ უზრუნველყოს საგანმანათლებლო დაწესებულებების მანდატურების, დირექციისა და პერსონალის ინფორმირება შესაძლო ძალადობის ფაქტებზე რეაგირებისთვის საჭირო პროცედურებთან დაკავშირებით და განახორციელოს ამ პროცესის მონიტორინგი.

ომბუდსმენი მიიჩნევს, რომ ქვეყანაში არსებული პოლიტიკა სათანადოდ ვერ უზრუნველყოფს ფორმალური განათლების მიღმა დარჩენილი შშმ ბავშვების საგანმანათლებლო სისტემაში ჩართვას. ნინო ლომჯარიას განცხადებით, აღნიშნული სხვადასხვა ფაქტორითაა განპირობებული. მათ შორისაა მოუწესრიგებელი საკანონმდებლო ბაზა, შშმ ბავშვების შესახებ დიფერენცირებული სტატისტიკური მონაცემების არქონა, სასკოლო განათლების მიღმა დარჩენილი და გარიყვის საფრთხის ქვეშ მყოფი შშმ ბავშვების მოძიების, მათი საჭიროებების იდენტიფიცირების ეფექტური მექანიზმის და მიტოვების პრევენციის სტრატეგიის არარსებობა, უწყებებს შორის არასაკმარისი კოორდინაცია, ტრანზიციის პროცესის არაეფექტურად წარმართვა, სკოლის ადმინისტრაციისა და პერსონალის ინფორმირების დაბალი დონე, არაადაპტირებული საგანმანთლებლო სივრცე, გეოგრაფიულ მისაწვდომობასთან დაკავშირებული სირთულეები და სხვა დამაბრკოლებელი გარემოებები.

კომენტარები


სიახლეები
კახა კალაძე: „თქვენი შვილები იკვებებიან ჯანსაღი პროდუქტით“
სემინარის ფარგლებში, ინსტრუქტორები ეცნობიან სწავლა-სწავლებისა და შეფასების ეფექტურ სტრატეგიებს
რა ეტაპები და რა თანმიმდევრობით უნდა გაიაროს სტუდენტმა მობილობის განხორციელებისათვის?
დღეისთვის ილია მეორეს 33 894 ნათლული ჰყავს
სკოლები
ღია გაკვეთილის ორგანიზატორი კლასის პედაგოგი, რუსუდან გურგენაშვილი იყო
გაკვეთილზე მარტინ ლუთერ ქინგის მთავარ მესიჯზე გამახვილდა ყურადღება
მოსწავლეებს უნდა შეედგინათ და ორიგინალური დიზაინით გაეფორმებინათ საკუთარი საგვარტომო ნუსხა
საპატიო სიგელები ასევე გადეცა ლეღვანის საჯარო სკოლას და ხელმძღვანელს, ირმა მიქაბერიძეს
საინტერესო
ინფორმაციას თბილისის სატრანსპორტო კომპანია ავრცელებს
ხვალ 50 კილომეტრით თქვენკენ გამოვფრინდები, სან-მორისის მხარეს, რათა წარმოვიდგინო, რომ სახლში მოვემგზავრები
გარემოს ეროვნული სააგენტო
გავრცელებული ლეგენდა ვან გოგის მიერ საკუთარი ყურის მოჭრის შესახებ 
საუდის არაბეთში აქლემების დოღის ისტორია ასწლეულებს ითვლის
ნახევარფინალში მათ საკუთარ კარში 149 გოლი გაიტანეს