სიახლეები
სიახლეები

რა წერია „თავდაცვისა და უსაფრთხოების“ სახელმძღვანელოში აგვისტოს ომზე - თავდაცვის მინისტრის მოადგილე დეტალებზე
07-12-2018
-
+


თავდაცვის მინისტრის მოადგილის, ნუკრი გელაშვილის განმარტებით, „თავდაცვისა და უსაფრთხოების“ სასკოლო სახელმძღვანელოს პროექტში 2008 წლის აგვისტოს ომთან დაკავშირებით პირდაპირ წერია, რომ რუსეთის ფედერაციის მხრიდან მოხდა სამხედრო აგრესია, რასაც მოჰყვა ჩვენი ქვეყნის ტერიტორიების ოკუპაცია.

მისივე თქმით, სახელმძღვანელოს პროექტში ომი განმარტებულია, როგორც სამხედრო საფრთხე, თუ რა შეიძლება გამოიწვიოს ომმა. მასში ასახული ინფორმაცია ეყრდნობა ოფიციალურ დოკუმენტებს - საფრთხეების შეფასების დოკუმენტს და ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფციას. 

„2008 წლის აგვისტოს ომი სახელმძღვანელოს პროექტში ნახსენებია ისე, როგორც ერთ-ერთი სამხედრო საფრთხე. სახელმძღვანელოში ჩამოთვლილია საფრთხეები, როგორიც არის სამხედრო საფრთხეები, ბუნებრივი საფრთხეები და ა.შ. ანუ საფრთხეები, რომელიც შესაძლებელია არსებობდეს ჩვენს ქვეყანაში და ამ საფრთხის წინაშე დადგნენ ჩვენი მოქალაქეები. 

ქვეყანაში მოქმედებს საფრთხეების შეფასების დოკუმენტი, ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფცია, სადაც ეს საფრთხეები არის განმარტებული დეტალურად. სახელმძღვანელოს პროექტში, საფრთხეებთან დაკავშირებული ინფორმაცია, მათ შორის აგვისტოს ომთან დაკავშირებით, სწორედ აღნიშნულ ოფიციალურ წყაროებს ეფუძნება. ამ სამხედრო საფრთხეებიდან ერთ-ერთ ვარიანტად არის მოყვანილი 2008 წლის ომი. ანალოგიურად არის ნახსენები ყარაბაღის ომი, სირიის კონფლიქტი, ანუ სახელმძღვანელოში საუბარია არა კონკრეტულ სუბიექტებზე, ვინ მართალია და ვინ მტყუანი, არამედ საუბარია იმაზე, რომ სამხედრო საფრთხე არის ომი და არის მოყვანილი ამის კონკრეტული მაგალითები. 

რა თქმა უნდა, 2008 წლის ომს სხვა კონფლიქტებთან შედარებით მეტი დრო აქვს დათმობილი. სახელმძღვანელოს პროექტში პირდაპირ წერია, რომ რუსეთის ფედერაციის მხრიდან მოხდა სამხედრო აგრესია, რასაც მოჰყვა ჩვენი ქვეყნის ტერიტორიების ოკუპაცია. პოლიტიკურ ჭრილში გადატანილი კითხვების თემატიკას ეს სახელმძღვანელო არ ეხება. სახელმძღვანელოში ეს თემა არის გაშლილი იმ კუთხით, რომ ახალგაზრდას მივაწოდოთ ინფორმაცია თუ რა პრობლემები შეიძლება გამოიწვიოს ომმა. ამაზე უფრო ღიად, პოლიტიკური თვალსაზრისით ბავშვებთან საუბარი აზრს იქნება მოკლებული“, - განაცხადა გელაშვილმა.

როგორც თავდაცვის მოადგილე „ინტერპრესნიუსთან“ საუბრისას აღნიშნავს, სახელმძღვანელოში ასევე ცალკე თავი აქვს დათმობილი თავდაცვის სისტემებს, თავდაცვის სამინისტროს შესაძლებლობებს, ჩვენს მისიებზე, წვრთნებზე, სამოქალაქო თავდაცვაზე, თვითგადარჩენასა და ა.შ. მინისტრის მოადგილის განმარტებით, სახელმძღვანელო არის 240-გვერდიანი, ხოლო სამხედრო საფრთხეებს დათმობილი აქვს 3-4 გვერდი. 

„ეს არის საქვეყნო საქმე, კარგი საქმე, ორიენტირებულია ახალგაზრდების ინფორმირებაზე. თუმცა, შემოატრიალეს ისეთ კონტექსტში, რაც გულდასაწყვეტია.

ექსპერტები აფასებდნენ სახელმძღვანელოს, რომელიც თვალით არ უნახავთ. მსგავსი ტიპის საგანი დღესაც ისწავლება სკოლაში. საკითხი იმგვარად დგას, რომ წიგნი, რომელიც იყო დაწერილი და რომლითაც ხორციელდება სწავლება, არის მოძველებული და დღევანდელ რეალობას აღარ ასახავს. თან ეს წიგნი ისწავლება მე-12 კლასში. ეს ის პერიოდია, როდესაც მოსწავლეები არიან აბიტურიენტები და უფრო სხვა საგნებზე არიან ორიენტირებულები.

ჩვენი ინტერესი იყო რამდენიმე: რაც შეიძლება მაქსიმალური ინფორმაცია მივაწოდოთ შეიარაღებულ ძალებზე და თავდაცვის სისტემებზე ახალგაზრდებს, რათა კიდევ უფრო მეტად პოპულარული გახდეს თავდაცვის სფერო ახალგაზრდებში, ამაღლდეს მათი ცნობიერება და პატრიოტული სულისკვეთება. ჩვენი მოსაზრებაა, რომ აღნიშნული საგნის გავლა მე-12 კლასის ნაცვლად მოხდეს მე-10 კლასში, როდესაც უფრო ბევრი დრო აქვთ სხვა საგნების შესასწავლად, ვიდრე აბიტურიენტობის დროს. ჩვენ ვახორციელებთ პროექტს „ჩვენი ჯარი“, რომლის ფარგლებშიც სკოლაში არის მოსწავლეებთან ჯარისკაცების ერთსაათიანი შეხვედრები და ვუხსნით თუ რას წარმოადგენს შეიარაღებული ძალები, რა მისიები აქვს და ა.შ. წინა ეტაპზე ამ პროექტის ფარგლებში 15 000 მოსწავლეს შევხვდით. 

ყველაფრის ანალიზმა აჩვენა, რომ დიდი ინტერესია ახალგაზრდებში ასეთი საკითხების მიმართ. განათლების სამინისტროსთან ერთად მივედით იქამდე, რომ აღნიშნული საგანი საპილოტე დონეზე გვეცადა. საგანს სჭირდება გარკვეული წყაროები, რითაც სახელმძღვანელო უნდა ისწავლებოდეს. ჩვენი დოქტრინების ცენტრი, რომელიც დაკომპლექტებულია პროფესიონალებით, შეიკრიბა და დაიწყო ელექტრონულ წყაროს შემუშავებაზე მუშაობა. გაკეთდა დრაფტი, რომელიც ჯერ კიდევ არ არის დასრულებული. დრაფტის გაკეთების შემდეგ, შევეცადეთ, რომ ახალგაზრდებისთვის საინტერესო ფორმა მიგვეცა ჩვენს მიერ მოპოვებული ინფორმაციების. სწორედ ამიტომ, ავიყვანეთ განათლების საკითხებზე მომუშავე ექსპერტი, რომელიც ჩვენთან ერთად ახლაც მუშაობს საბოლოო ვარიანტის ჩამოყალიბებაზე“, - განაცხადა გელაშვილმა.

იხილეთ: აგვისტოს ომის ისტორიას მოსწავლეები 2019 წლიდან ისწავლიან - სკოლებში ახალი საგანი დაინერგება

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
პროფესიული უნარების გამოცდის საცდელი ტესტირების შედეგები ცნობილია
ტესტირებაში მონაწილოება ათასამდე მსურველმა მიიღო
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
საქველმოქმედო აქციას ხელმძღვანელობდნენ პედაგოგები: ინგა კვერნაძე და ზაიარა ტყაბლაძე
ღონისძიების შემდეგ ჩატარდა ფესტივალი - „მეგრული სამზარეულო“, რომელიც  ხალხურ ცეკვით დაგვირგვინდა
სკოლაში მოსწავლეთა მრავალფეროვანი ნამუშევრების გამოფენა მოეწყო, რომელმაც მნახველთა დიდი მოწონება დაიმსახურა
მუზეუმში მოსწავლეები სახელმწიფოს ისტორიას გაეცნენ, დაათვალიერეს დაცული ექსპონატები და მიიღეს ძალიან საინტერესო და მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
მოსწავლეები დაესწრნენ ორგანიზაციულ შეხვედრებსა და პრეზენტაციებს
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ხობის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 23 გუნდი ეჯიბრება
სიახლეები
საზოგადოება