სიახლეები
რჩევები, ინტერვიუ

აუცილებელია თუ არა ბავშვი ლიდერად ვაქციოთ? - ფსიქოლოგი გვირჩევს
01-12-2018
-
+


წარმატებული ლიდერები ისტორიას ქმნიან. თუმცა, როგორც სპეციალისტები ამბობენ, ამ უნარს თავისი უარყოფითი მხარეც აქვს - პასუხისმგებლობა დიდი დოზით. ასევე, ბუნებრივია, რომ  როგორც ყველაფერი სხვა, ლიდერობაც მცირე ასაკიდან ყალიბდება. არის თუ არა აუცილებელი ბავშვი მომავალ ლიდერად გავზარდოთ და რა უნდა გავაკეთოთ, თუ შვილში ამ თვისების გაძლიერება გვსურს? - თემაზე Etaloni.ge-ს ფსიქოლოგი ქეთი მესხიშვილი ესაუბრა.

- რას ნიშნავს ლიდერობა?

- ლიდერობა ნიშნავს გარკვეული ჯგუფის გაძღოლას ამა თუ იმ მიზნის მისაღწევად. ლიდერი კი არის ადამიანი, რომელსაც შეუძლია ამ ჯგუფზე ან ჯგუფის ცალკეულ წევრებზე გავლენის მოხდენა. რაც მთავარია,  მას თავად ჯგუფი ირჩევს.

- ეს თვისება თანდაყოლილია თუ მისი შესწავლა შესაძლებელია?

- ლიდერობისთვის საჭირო თვისებების განვითარებაზე მუშაობა შესაძლებელია.

- როგორ ვაქციოთ ბავშვი ლიდერად?


- მშობელს ალბათ გაუჭირდება ბავშვი ლიდერად აქციოს, თუკი თავად მას ამის სურვილი არ აქვს. თუმცა, მშობელს შეუძლია ბავშვობის პერიოდში შვილში ლიდერობისთვის საჭირო თვისებების (სიმტკიცე, გაწონასწორებულობა, ენთუზიაზმი, ამბიციურობა, შეუპოვრობა, თავდაჯერებულობა და სხვ.) განვითარებას ხელში შეუწყოს.

- არის თუ არა აუცილებელი ლიდერი იყოს ჩვენი შვილი?


- ეს აუცილებლობას ნამდვილად არ წარმოადგენს. ბავშვი თავად წყვეტს ის ადგილი დაიკავოს ჯგუფში, რომელიც მის შესაძლებლობებს შეესატყვისება. ლიდერობა არ უნდა ასოცირდებოდეს რაღაც განსაკუთრებულად სასურველ მდგომარეობასთან, რომლის გარეშეც თითქოს ბავშვი მომავალში წარმატებას ვერ მოაღწევს.

- რამე ფსიქოლოგიურ პრობლემას ხომ არ აწყდებიან ის ზრდასრულები, რომლებიც ბავშვობაში ლიდერები იყვნენ, შემდეგ კი იმავე ტემპით ვეღარ გააგრძელეს ამ თვისების გამოვლენა?


-ამაზე კონკრეტულად „კი“-ს ან „არა“-ს ვერ გიპასუხებთ. ინდივიდუალურია ყველა შემთხვევა. როგორც პრობლემას შეგვიძლია შევხედოთ მაშინ, თუკი ეს შეცვლილი მდგომარეობა შემაწუხებელია.  ლიდერობა დიდ პასუხისმგებლობასთანაა დაკავშირებული და ზოგჯერ ამ პასუხისმგებლობისაგან გათავისუფლებით ადამიანმა პირიქით, შვებაც კი შეიძლება იგრძნოს. ამიტომ ძალიან ინდივიდუალურია. დამოკიდებულია იმ მიზეზებზეც, რის გამოც ამ თვისებების გამოვლენა აღარ ხდება.

- რა  გვიკარგავს ლიდერობის უნარს და რა გვაძლევს მას?

- ლიდერობის უნარის დაკარგვა შესაძლოა გამოიწვიოს წარუმატებლობამ, რომელიც განიცადა ლიდერმა და პირიქით, ამ თვისებების გამოვლენაზე შესაძლოა იმოქმედოს ადამიანის ძლიერმა სურვილმა, რომელიც კონკრეტული მიზნის მიღწევას ემსახურება.

- როგორ დავიცვათ ზღვარი - როდის არის ლიდერობა დადებითი მოვლენა და როდის - უარყოფითი?

- საერთოდ, ნებისმიერი მოვლენა, რომელიც ადამიანისათვის ზიანის მომტანია, შეგვიძლია აღვიქვათ როგორც - უარყოფითი და პირიქით, როდესაც ადამიანს ესა თუ ის მოვლენა არ აზარალებს და პირიქით, სარგებლის მომტანია, შეგვიძლია აღვიქვათ როგორც - დადებითი. იმავეს ვიტყვი ლიდერობის შემთხვევაშიც. ეს თავად პიროვნებამ უნდა გადაწყვიტოს და მან მისცეს შეფასება. ოქროს შუალედის მოსაძებნი კონკრეტული ნიშნები არ არსებობს. ადამიანი თავად წყვეტს მას, როდესაც აცნობიერებს რაციონალურად რასთან აქვს საქმე, თუნდაც ლიდერობის შემთხვევაში. 

კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონში“ მიღწეული წარმატება მოსწავლეებისა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი მოვლენაა“
საპრიზო ადგილის მფლობელი მოსწავლეები, რესურსცენტრების ხელმძღვანელები, სკოლების დირექტორები და პედაგოგები კონკურსის ემოციების შესახებ საუბრობენ
სიახლეები
მასწავლებლების გამოცდაზე რეგისტრაცია აპრილის პირველ ნახევარში დაიწყება - NAEC
„განათლების სისტემაში ასეულობით ვაკანსია გვაქვს და ჰაერივით გვჭირდება ცოდნამიღებული ახალგაზრდები...“
ბრალდებულმა, მკვეთრი მანევრით, ნაპირიდან მოშორებით „ბანანი“ ამოატრიალა, რის შედეგადაც უჟილეტო ბავშვები ზღვაში ჩაცვივდნენ
პიროვნება
„ვფიქრობ მოსწავლეები დამახასიათებენ მეგობრულ, საყვარელ, სამართლიან მასწავლებლად“
„ბევრი ჩემი მოსწავლის ოჯახში ჩემი აღზრდილი სამი თაობა ცხოვრობს ერთად. ეს ბევრს ნიშნავს ჩემთვისაც და მათთვისაც“
„ვფიქრობ, ქარიზმა, შარმი, პიროვნული ხიბლი აუცილებელია მასწავლებლისთვის, სკოლის ლიდერისთვის“
სკოლები
კონკურსის მონაწილეები იყვნენ მე-9 და მე-10  კლასის მოსწავლეები: ნინო ყიფშიძე, მარიამ ნადირაძე, ქეთი გოგოლაძე, ლიზი ძინძიბაძე და მარიამ შეყლაშვილი
როგორც სკოლაში გვიყვებიან, დაჯილდოვდება ის მონაწილე, რომელმაც მაქსიმალური ქულის 70% და მეტი დააგროვა
მათ სხვადასხვა სახალისო აქტივობა განახორციელეს და დრო ნაყოფიერად გაატარეს
მოსწავლეების თვალი დანახული წელიწადის ყველაზე ფერადი სეზონი და საინტერესო გამოფენა - დღე, რომელიც მოსწავლეებისთვის ძალიან საინტერესო და დასამახსოვრებელი აღმოჩნდა
მოსწავლეებმა შესაძლებლობები გამოავლინეს, დრო ნაყოფიერად გაატარეს და რაც მთავარია, ცოდნა კიდევ უფრო გაიღრმავეს
საინტერესო
ამაზე საუბარი, რა თქმა უნდა, კვლევებიდან და მოსწავლეებისა თუ სტუდენტების შედეგებიდან გამომდინარე შეიძლება
საინტერესო შემთხვევაა ე.წ. მომთაბარე სკოლაც, სადაც ბავშვები განათლებას კარვებში იღებენ
სიახლეები
საზოგადოება