სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
რჩევები, ინტერვიუ

„მშობელს შეუძლია მიიყვანოს ბავშვი სხვადასხვა წრეზე, მაგრამ...“ - სტრესი, რომელსაც მშობელი შვილს აყენებს
24-09-2018
-
+


მშობლების უმრავლესობა შვილებისთვის კარგი განათლების მიცემას ცდილობს და ამისთვის ყველაფერს აკეთებს. მათ შორის ხშირად გვხვდება შემთხვევები, როცა მოსწავლე მშობლის სურვილით სხვადასხვა წრეზე დადის და სკოლის გაკვეთილების გარდა, დამატებითი ცოდნის მიღება და სწავლა უწევს. ერთი მხრივ, ბავშვის ნიჭის ყველა შესაძლო გზით განვითარება მისასალმებელია, თუმცა ალბათ ყველას გვსმენია ისტორიები მუსიკის, ცეკვის თუ სხვა „საძულველი გაკვეთილების“ შესახებ. ჩნდება კითხვა-ხომ არ ვსტრესავთ მოზარდს არასწორი და ზედმეტი დატვირთვით და შეიძლება თუ არა ამან სამომავლოდ ფსიქიკაზე უარყოფითად იმოქმედოს? Etaloni.ge-ს თემაზე ფსიქოლოგი ქეთი მესხიშვილი ესაუბრა. 

- რა დოზით უნდა დავტვირთოთ ბავშვი სკოლის გაკვეთილების შემდეგ სხვადასხვა წრეზე სიარულით?

- ზუსტი და კონკრეტული ვადების დასახელება, რომლის განზოგადებაც ნებისმიერი ბავშვისათვის შესაძლებელი იქნება და საშუალებას მოგვცემს ამის მიხედვით დავგეგმოთ მისი კლასგარეშე საქმიანობა, სამწუხაროდ, შეუძლებელია. არსებობს ბავშვის განვითარების ეტაპების მიხედვით მოცემული სახელმძღვანლოები, რომლებიც აქტივობების სწორად დაგეგმვაში დაგვეხმარება. მნიშვნელოვანია ასაკი და ბავშვის ინტერესები. ყურადღება უნდა მიექცეს მოზარდის მოტივაციასა და სურვილებს. 

მაგალითად, 5-6 წლის ბავშვს ყურადღების ერთი მიმართულებით წარმართვა შეუძლია მხოლოდ 15-20 წუთის განმავლობაში; შემდეგ აუცილებელია გონებრივი აქტივობის ჩანაცვლება პრაქტიკული აქტივობით, მაგ.: ხატვა, ძერწვა და ა.შ. მცირე  სასკოლო ასაკში (5-6 წლიდან 11 წელამდე) ბავშვისათვის წამყვანი აქტივობა მაინც თამაშია და მას ამის დრო აუცილებლად უნდა ჰქონდეს. ამიტომ, მისი ძალიან გადატვირთვა კლასგარეშე წრეებით და დამატებითი აქტივობებით რეკომენდირებული არ არის.

- იმ შემთხვევაში როცა ბავშვს აშკარად მიდრეკილება არ აქვს რომელიმე საგნისკენ (მაგალითად, მათემატიკა და ა.შ), არ აინტერესებს, უჭირს ათვისება და მიუხედავად ამისა მშობლები მაინც ცდილობენ ის პედაგოგებთან დამატებით მოამზადონ, რა წესები უნდა დაიცვან ამ დროს, რომ უარყოფითი შედეგი არ მიიღონ?

- გარემოს, პედაგოგებსა და ოჯახის წევრების დამოკიდებულებას ამა თუ იმ საგნის მიმართ ბავშვზე დიდი გავლენის მოხდენა შეუძლია. მშობლის მიზანს ალბათ უნდა წარმოადგენდეს რომელიმე კონკრეტული საგნის ან საგნების ბავშვის მიერ არა მუდმივად უმაღლეს შეფასებაზე ათვისება, არამედ-დაკვირვება, თუ რამდენად რეალიზდება ბავშვის უნარები და შესაძლებლობები ამ კონკრეტულ საგანში. ხშირ შემთხვევაში დამატებითი პედაგოგის გარეშე თავად მშობლებს შეუძლიათ ძალიან მარტივად, სწორი მიდგომით დაეხმარონ შვილს ამა თუ იმ უნარის განვითარებაში. არაა საჭირო მასზე ძალდატანება.

მშობელი უნდა ენდოს ბავშვს, როდესაც ის საგნების მიმართ მის დამოკიდებულებაზე საუბრობს და შეეცადოს მეტად მიმღებლური იყოს. ასეთ შემთხვევაში ბავშვს ვარიდებთ სტრესს და ის ავტომატურად და მარტივად ახერხებს იმ მნიშვნელოვანი საგნების ათვისებას, რომელიც მას მთელი ცხოვრების მანძილზე გამოადგება.

- როგორ უნდა მიხვდეს მშობელი ბავშვს რისი ნიჭი აქვს, რომ კონკრეტულად მის განვითარებაზე იმუშაოს და იმ წრეებზე არ ატაროს (მუსიკა, ცეკვა და ა.შ), რომელთაც ვერ ან არ ითვისებს? 

- როგორი დარწმუნებულიც არ უნდა იყოს მშობელი, რომ ბავშვს „მიძინებული ნიჭი“ აქვს, მის გამოღვიძებას ვერ შეძლებს თუ ეს ბავშვის სურვილს არ წარმოადგენს. თუ მაინც განაგრძობს მშობელი ამ მიმართულებით ბავშვზე ძალდატანებას, იცოდეთ, რომ ასეთ დროს ბავშვი საშინელ სტრესულ მდგომარეობაში იმყოფება, რომელიც იმ მომენტში შესაძლოა პრობლების სახით არ მოევლინოს, მაგრამ აუცილებლად იჩენს თავს ზრდასრულობის პერიოდში, როგორც კი მის მაპროვოცირებელ გარემოში აღმოჩნდება. 

დამატებით წრეებზე ბავშვი აუცილებლად მისი სურვილის გათვალისწინებით უნდა ვატაროთ. მშობელს შეუძლია მიიყვანოს ბავშვი სხვადასხვა წრეზე, მაგრამ თუ ნახავს, რომ ბავშვს ის არ მოსწონს, მისი იქ ძალით დატოვება დიდი შეცდომაა. აუცილებლად მოიძებნება აქტივობა, სადაც ბავშვი საკუთარ თავს აღმოაჩენს. ეს შეიძლება არ იყოს სამი ან ოთხი, მაგრამ იყოს ერთი და მოზარდის უნარებს, ნიჭს და სურვილებს ყველაზე კარგად ეხმაურებოდეს.

კომენტარები


სკოლები
საჯარო სკოლებში თვითმმართველობის უმაღლესი ორგანოს - სამეურვეო საბჭოს არჩევნები მიმდინარე წლის 17 ივნისს გაიმართა
ზეიმი სრული ანშლაგით ჩატარდა, ბავშვებმა წარმოადგინეს სხვადასხვა მხიარული ნომერი
აღნიშნული პროექტის ხელმძღვანელია სამოქალაქო განათლების პედაგოგი ნინო ნადირაძე
სიახლეები
ზურაბ ხონელიძემ საუნივერსიტეტო დიპლომატიიის, როგორც კონფლიქტის მშვიდობიანი მოგვარების საშუალებაზე გაამახვილა ყურადღება
არ არსებობს ოფიციალური განაცხადის ფორმა, რომლის შევსება და წარდგენაც ჯილდოს მიღების მსურველ პედაგოგებს შეუძლიათ
ბაღი 2014 წელს დაარსდა და პირველივე დღიდან მშობელთა ნდობა და ბავშვების გამორჩეული სიყვარული დაიმსახურა
იმდინარე წლის 9 ივლისიდან 28 ივლისის ჩათვლით პერიოდი - პრაქტიკოსი მასწავლებლებისთვის
პროგრამა საქართველოს მასშტაბით 230 სკოლას უწევს დახმარებას და ხელს უწყობს სკოლებში სამოქალაქო განათლების სწავლებას
საინტერესო
etaloni.ge არდადეგებზე სანახავი ფილმების კოლექციას გთავაზობთ
გოგონები იმ 19 ადამიანს შორის არიან, რომლებიც ტრაგიკულად ემსხვერპლნენ სტიქიას
სასწავლო წელი დასასრულს უახლოვდება და სასკოლო ცხოვრება სულ უფრო დიდ ყურადღებას იპყრობს...
პიროვნება
ადიგენის მუნიციპალიტეტის საგანმანათლებლო რესურცენტრის უფროსი, ინგა ბოჭორიშვილი სოფელ კახარეთში ცხოვრობს
ეტალონი
ინტელექტუალური კონკურსის ფინალში მონაწილეობას საქართველოს ყველა მუნიციპალიტეტის 78 „ეტალონი-მოსწავლე“ მიიღებს
გზა ევროპისკენ - კითხვებს ქუთაისის 6 სკოლიდან  78 გამოცდილი პედაგოგი ადგენს
შესაბამისი ლიტერატურისა და კითხვების შედგენაში პორტალის გამორჩეულად აქტიური და წარმატებული სკოლები მონაწილეობენ
თბილისის N11 საჯარო სკოლის ლიდერი დირექტორი ნინო ჯაბანიშვილი
ახლა კი, გთავაზობთ  ივლისი-აგვისტოში წასაკითხი წიგნების სიას კლასების მიხედვით
საზოგადოება